בחירות, שוב: לאחר מספר התכשויות הדדיות בין המפלגות המרכיבות את הקואליציה, הליכוד וכחול לבן, ולאור התפטרותו של אסף זמיר מתפקידו כשר התיירות, ואיומיו של יזהר שי, שר המדע, כי יפרוש גם הוא מתפקידו, הממשלה נדחקת שוב לקראת מדרון חלקלק שעלול להביא לבחירות נוספות, עוד בטרם תבוצע הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון בני גנץ, ובטרם ייקבע התקציב לשנת 2021. 

חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התראיין הבוקר (שני) לרדיו 90FM והבהיר את עמדת המפלגה שבראשה עומד נתניהו: "אני חושב שהיינו צריכים ללכת ולהודיע שצריך בחירות. זה לא קל לעשות בחירות בקורונה, אבל נראה איך הבחירות בארה"ב יעבדו ונלמד מזה. הממשלה פה פרטאצ'יטטית".

עוד התייחס יו"ר הקואליציה למגפת הקורונה, שהובילה לאיחודן של שתי המפלגות ולכינון ממשלה, ותקף: "כשהיינו בגל הראשון היינו במצב הרבה יותר אופטימלי, להמשיך את הממשלה הזו יחד איתם לדעתי זו טעות".

נתניהו וגנץ במליאה (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
נתניהו וגנץ במליאה (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

"אני מבין את הניסיון לעשות תעמולה נגד נתניהו", הוסיף זוהר, "אבל בואו תסבירו לי איך אני יודע לשכנע את המגזר החרדי למלא אחר ההנחיות, כשהם מגיעים ממקום אמוני, ותפילה בשבילם זה ערך עליון, בזמן שבאותו מקום לא רחוק אלפים מתגודדים ברחובות", בהתייחסו, כמובן, להפגנות השבועיות המתרחשות ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה המכהן.

"אלפים מתגודדים ברחובות ולא שומרים על ההנחיות", המשיך, "ואתה לא יכול לצפות שהמגזר החרדי ימלא את ההנחיות כי התפילה עבורם היא הערך העליון, וזה לא אפשרי לאכוף את העניין הזה. אז אתה שואל אותי איך אני יכול להמשיך להיות במממשלה עם אנשים שמעודדים את המשך הנזק האדיר של ההפגנות?".

מפגין בהפגנה מול בלפור (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
מפגין בהפגנה מול בלפור (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

"כולם יודעים שנתניהו עושה עבודה טובה ושהוא ראש ממשלה מצוין, הוא עולה בכמה דרגות על יתר הטוענים לכתר ואנשים ימשיכו להביע בו תמיכה. גם אם תהיה מערכת בחירות עכשיו, עם כל הקושי הבריאותי והכלכלי, אני חושב שהוא יקבל את מספר המנדטים הגבוה ביותר", ניבא זוהר את תוצאות הבחירות הבאות.

‏באשר להידבקותה של השרה וחברת הכנסת מטעם מפלגתו, גילה גמליאל, בנגיף הקורונה, ולאור הטענות כי הפרה בידוד על מנת להתפלל במרחק קב מביתה, אמר זוהר: "אחרי שהדברים יתבררו, מי שעשה דברים שלא ייעשו יתן את ההסברים על כך. במידה והיא תרגיש שהיא עשתה משהו לא נכון, היא בטח תתנצל".