סקר שפורסם אמש ב"חדשות 12" קבע כי מפלגת הליכוד בראשותו ראש הממשלה בנימין נתניהו מתרסקת ל-26 מנדטים בלבד, וכי כמעט כל המנדטים שאיבד נתניהו עברו ישירות ליריבו נפתלי בנט, יו"ר מפלגת ימינה. השרה לשעבר לימור לבנת (הליכוד) התראיינה הבוקר (רביעי) לגל"צ ואמרה כי "נתניהו היה פוליטיקאי-על אבל הוא איבד את זה. הוא כבר לא מסוגל לעשות את מה שהוא היה מסוגל לעשות בשנים הקודמות".

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על הטלת סגר במהלך חגי תשרי. צילום: עומר מירון, לע״מ

אחד הפוליטיקאים המשוכללים נופל לאותם בורות כמו סיפור הגבלת ההפגנות שהגביל את מספר המוקדים והמפגינים. אתמול בסקר 65 אחוזים אמרו שהוא מטפל רק בקורונה. איך הוא לא יוצא מהבור הזה?
"הוא אכן אחד הפוליטיקאים המשוכללים, הוא ללא ספק פוליטיקאי על אבל התכונה שאפיינה אותו לאורך שנים הלכה ונעלמה בתקופה האחרונה. החל מ-2015 הוא התחיל לעשות טעויות כי חשב שהוא ראש חצר מלכות ולא ראש ממשלה. כל השיקולים שלו הפכו לאישיים ולאו דווקא ענייניים או לא ענייניים והוא עושה שגיאה אחר שגיאה".

לדבריה של לבנת, "מדובר לא רק בטיפול לקוי בקורונה. במקביל יש טיפול לקוי בכל הנושא הכלכלי. הציבור נאנק כאשר המשק סגור והפיצוי שאנשים מקבלים לא מספיק או לא מגיע. התוכניות הכלכליות שדובר עליהן עולות בעשן. אנשים מרגישים שהם חנוקים ולא מסוגלים להמשיך בצורה הזו, ובעיקר לא רואים אופק".

"השילוב של המשבר הבריאותי עם הכלכלי - זה קטלני לנתניהו ולכן גם רואים את הירידה הדרמטית שלו בסקרים. המגמה הזאת של ירידת נתניהו ועליית בנט הולכת ונמשכת והיא מאוד צריכה להטריד אותו ואין ספק שהוא לא ישן בלילות בגללה".

הצעדים התדמיתיים האלה מאוד ברורים. ללכת למסיבת עיתונאים עם בני גנץ ולהגיד שמשלבים ידיים ומפסיקים להתווכח, ורק עוסקים בקורונה. אפילו רק להציג למראית עין.
הוא לא מסוגל לזה. נתניהו איבד את זה לחלוטין, לגמרי. הוא כבר לא מסוגל לעשות את מה שהיה מסוגל לעשות בשנים קודמות. הוא היה פוליטיקאי על. היום הוא לא יכול יותר. הוא הביא את גנץ לממשלה והיה צריך לחבק אותו אליו. הוא לא מאיים עליו. היה צריך לתת לו את כל הכבוד הראוי אבל הוא לא יכול כי הוא פשוט איבד את זה".