במטרה לחזק את ארגוני החיות: בעקבות סרטון ההתעללות בבעלי חיים שצבר תאוצה ברשתות החברתיות, יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר, הודיע היום (רביעי) כי יחל לקדם חוק שיאפשר לחייב בפיצויים את מי שמתעלל בחיות, וכי הפיצויים יועברו לארגוני הסיוע השונים.  

הח"כ הודיע כי בכוונתו להניח את הצעת החוק על שולחן הכנסת כבר בשבוע הבא, עם החזרה לפעילות לאחר תקופת הפגרה. "בכוונתי להציע ולשנות את החוק ולאפשר לבתי המשפט לפסוק על פיצויים במקרה שנפגע העבירה הוא בעל חיים", אמר האוזר.

עוד הוסיף כי "כספי פיצויים יעברו לארגונים ועמותות המטפלים בבעלי חיים ולא לאוצר המדינה שאליו עוברים כספי קנסות המוטלים היום על מי שמתעלל בחיות במסגרת ההליך הפלילי". 

הכלב שעבר התעללות בבת ים. צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

בעקבות המקרה זימנה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה ח"כ מיקי חיימוביץ' דיון דחוף בוועדה, ואמרה כי "כולנו שמענו על המקרה המזעזע, אבל צערי יש עוד המון מקרים שלא זוכים לפרסום וטיפול ראוי. בעזרת הצעת החוק שיזמתי להעברת סמכויות צער בעלי חיים לוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשותי". 

עוד הוסיפה כי בכוונתה להעלות את הדיון במקרי ההתעללות על סדר היום וכן לבחון את שינוי החקיקה והחמרת הענישה והקצאת המשאבים לנושא כדי "שיוכלו לקבל מיידי בשיתוף פעולה מלא בין הגורמים השונים".

מיקי חיימוביץ' בוועדת הפנים והגנת הסביבה (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)
מיקי חיימוביץ' בוועדת הפנים והגנת הסביבה (צילום: נועם ריבקין פאנטון פלאש 90)

כזכור, הבוקר פורסם כי לאחר שסרטון שתיעד ההתעללות בכלב על ידי תושב בת ים, אלן רוס מוריסון, בן 30, נעצר והבוקר האריך בית משפט השלום בתל אביב את מעצור עד מחר והורה לערוך לו בדיקה פסיכיאטרית. 

השופט יגאל נמרודי כתב בהחלטתו: "מסוכנות לבעל חיים אינה מסוכנת פחות ממסוכנות לאדם. ההתעללות בכלב היא משמעותית וקשה". עו"ד קרן בלס שמייצגת מטעם הסניגוריה הציבורית את אלן רוס מוריסון החשוד בהתעללות בכלבו: "מדובר בצעיר עולה חדש, הוא הביע צער וחרטה עמוקים על האירוע. לאור מצבו הנפשי בית המשפט הפנה אותו לבדיקה פסיכיאטרית. אנו ממתינים לקבלת תוצאות הבדיקה".