יו"ר ועדת הקורונה, חברת הכנסת יפעת שאשא-ביטון (הליכוד), התייחסה הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל לדיווח בידיעות אחרונות לפיו אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, הזמינה ספר לביתה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. "אם בטוח עבור שרה נתניהו להסתפר עם מסכה - אז זה בסדר לפתוח מספרות שאנשים יוכלו להתפרנס, וזה נכון גם לתחומים נוספים", אמרה שאשא-ביטון.

"אם אין היגיון אפידמיולוגי בצעד מסוים לא עושים אותו", הוסיפה יו"ר ועדת הקורונה, "הרי המשבר כאן לעוד שנה, לא נשאיר את האנשים כלואים במשך שנה".

בהתייחס לביקורת נגדה בליכוד, על רקע ההחלטות שהתקבלו בוועדת הקורונה, אמרה: "התפיסה הזו שגויה ביסודה - אני מוכרחה לומר שצריך להפסיק עם הקשקוש הזה שההחלטות שקיבלנו בוועדה לפני שלושה חודשים הן שהובילו לעלייה בתחלואה ולסגר. כשקיבלנו את ההחלטות באמצע יולי ראינו גם כעבור שבועיים וגם כעבור חודש שהמדינה נשארה ירוקה. גם גמזו אמר שמדינת ישראל ברובה ירוקה, והביא את הרמזור, ולקח לו חודש לעבור את זה. כולם יודעים שהטיפול צריך להיות דיפרנציאלי". 

שרה נתניהו (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: תומר ניוברג, פלאש 90)

"הממשלה לא עשתה את הצעדים הנכונים ולא אישרה את הטיפול הדיפרנציאלי", המשיכה שאשא-ביטון. "עזבי ערים אדומות, אני מדברת על אזורים שבהם יש מוקדי תחלואה. הולכים לפתרון הקל של סגר בניגוד למדינות אחרות ובניגוד לכל המסקנות שסגר הוא לא המזור, וצריך לייצר שגרת חיים לצד הקורונה. צריך לטפל לא בנגיף, אלא במשבר הקורונה".

כשנשאלה על העימות בין נתניהו לכ"ץ אתמול, השיבה: "כ"ץ צודק בכל מילה, זה לא עניין של קולות אלא חיים של אנשים. אנשים קורסים כלכלית נפשית ובריאותית, אנחנו מאבדים דור שלם". 

היא הוסיפה כי "צריך להסתכל על כל המכלול ולהפסיק להתייחס רק למספרי הקורונה, ובמקביל להילחם מלחמת חורמה בהתפשטות הנגיף איפה שצריך בצורה ממוקדת. צריך לחזק את מערכת הבריאות, אנחנו כבר חודשים בתוך זה - חזקו את המקומות שצריכים לקבל מענה.
בשבוע הבא נקיים דיון על היציאה מהסגר ונעשה הכל כדי לצאת בצורה הכי בטוחה האפשרית ונתחיל משחרור העסקים, גם המומחים האפידמיולוגים אומרים שאין שום הצדקה לסגירתם במלחמה בנגיף".

קורונה - פעילות המשטרה כחלק מאכיפת הסגר. צילום: דוברות המשטרה