פרשן חדשות 12 אמנון אברמוביץ' התייחס הבוקר (חמישי) בראיון בגלצ להתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי, והשיב לשאלה - האם בטח יחבור לנתניהו. הוא אמר: "אני לא יודע, אבל מה שמסתמן לפי שעה זה שבנט לוקח מסה גדולה ועיקרית ממצביעי הליכוד ומסה לא מבוטלת ממצביעי כחול לבן. אנשים שהצביעו בעבר לכחול לבן צריכים לקבל מבנט הבטחה שהוא לא הולך עם נתניהו, כי זה ציבור שהוא 'רק לא ביבי'. זה ציבור שכבר רומה פעם אחת". 

בנט תוקף את ההנהגה

אברמוביץ הוסיף כי "נתניהו, בניגוד לכל המשתתפים האחרים, יש לו יעד אחד בלבד והוא מאוד ברור - לחמוק ממשפט. כל הצעדים שלו כפופים לאותו יעד. כאשר יש לך יעד אחד ואתה מכפיף הכל אליו יש לך גם סיכוי להצליח". בהמשך דבריו העריך כי "נתניהו יילך לבחירות בין מרץ ליוני 2021, ואז הוא ייתן אפילו רוטציה לבנט תמורת החוק הצרפתי ופסקת ההתגברות שממילא שקד ניסתה להעביר". לדבריו, זה נראה הנתיב הכי אפשרי. "כל צעדיו של נתניהו יהיו כפופים לאותו יעד - לדחות או לבטל את משפטו", הסביר. 

אתמול סוג של הצהרת עצמאות של כ"ץ.
"בליכוד מזהים את היחלשות נתניהו, ונתניהו מזהה את ההיחלשות שלו. יש להם גם סקרים שבהם הם מביאים 24 מנדטים. אני עדיין לא רואה שם הכרזות עצמאות, אלו יותר יבבות עצמאות".

את דבריו חתם באומרו: "יש כאן מה שנראה כשבירת הפרדיגמה של ימין-שמאל, דתיים-חילוניים ומרכז-פריפריה. אני אגיד בסוגריים שיש לי ביקורת על סוג ההפגנות בבלפור שלא עוזרות לתהליך הזה לקרות. לו זה היה תלוי בי הייתי מארגן הפגנות של לא יותר מ-20 איש ב-500 מוקדים בארץ ומוודא שלא יפגעו בסמלי המדינה, אבל כתהליך מרכזי יש כאן משהו שנשבר בגלל הכישלון המחפיר של הטיפול במשבר הקורונה שנובע מכך שהוא נוהל ע"י ראש הממשלה בפריזמה צרה ואישית".