שר הכלכלה עמיר פרץ (העבודה) אמר הבוקר (חמישי) בראיון בגלי צה"ל כי ההגבלות על ההפגנות יבוטלו בקרוב מאוד. "אני מעריך שהחל מיום שלישי או רביעי הבאים כל ההגבלות על ההפגנות יוסרו והמשק יתחיל להיפתח", הדגיש, "לא צריך להיות קשר בין פתיחת המשק להגבלות על ההפגנות, אבל כבר נוצר קשר כזה. אני מעריך שלא ניתן להמשיך את ההגבלות ההפגנות, אין בזה צורך, אין מקום לזה. אני מקווה שנתחיל לתת אופק לאזרחים בישראל".

הפגנות הקילומטר נגד נתניהו (צילום: הדגלים השחורים)

לדבריו, אם לא יהיו סימנים לכך שהאוצר מתכוון לאשר את תקציב 20/21 זה אומר שכנראה ראש הממשלה החליט ללכת לבחירות. "אני חושב שאם ראש הממשלה הגיע להחלטה שהוא רוצה בחירות - שיתכנס בבקשה עם בני גנץ ויגיעו להסכמה על תאריך מוסכם ונלך לבחירות. אנחנו לא חושבים שהאיום הזה בבחירות עובד", הסביר בראיון, "זה נגמר, זה לא עובד על אף אחד, אנחנו מבינים שככל שאנחנו נוכחים בממשלה אנחנו משלמים את המחירים הכי קשים". לדבריו, מי ששילמו את המחירים הכי קשים על הקמת הממשלה הן כחול לבן והעבודה. "אנחנו מואשמים על ידי המחנה שלנו ככאלה שאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה", ציין.

הוא ריסק אתכם פוליטית. 
"אין לנו כוונה להמשיך בדרך הזו, לא ניתן שינצלו את האחריות שלנו בצורה כל כך צינית. אני מאוד מקווה שהציבור יידע גם להעריך את העובדה שאנחנו הלכנו למהלך הזה כדי להציל את מדינת ישראל וכדי למנוע בחירות רביעיות. המחנה שלנו באמת מביע תחושות של זעם וכעס, אבל אם לא היינו שם הייתה היום ועדת חקירה לשופטים וסיפוח". 

"החודש הקרוב קריטי", הוסיף פרץ. "אם לא נדע עד סוף אוקטובר שהאוצר נערך לתקציב לשנה הבאה נסיק מכך שנתניהו נערך לבחירות, ואנחנו לא נשב ונמתין. נתחיל להיערך לבחירות ויש לנו מספיק מערכים שאנחנו שומרים לעצמנו כדי לא ליצור משברים". 

בנימין נתניהו (צילום:  Yoav Dudkevitch/Yedioth Ahronoth/Pool via REUTERS)
בנימין נתניהו (צילום: Yoav Dudkevitch/Yedioth Ahronoth/Pool via REUTERS)

מה למשל?
"האלטרנטיבה הריאלית היא הליכה לבחירות, ואם הליכה לבחירות אז יש בידינו המון נושאים שאנחנו שומרים. התחלנו עם פרקליט המדינה ויש עוד הרבה שאלות שקשורות למהות המשפטית והחוקתית בישראל. יש הרבה הצעות חוק בפתח שנשקול אם לתמוך בהן או לא. אני חושב שהעם לא רוצה בחירות בימים כל כך קשים, אבל אם בנימין נתניהו שזו דרכו לשרת את העם - אנחנו ניערך בהתאם". 

בהמשך הראיון התייחס לפרסומים על הפרת הבידוד מצידה של השרה גילה גמליאל, ואמר: "אין ספק שהמערכת הפוליטית צריכה לשמש דוגמה. אם הנתונים הנכונים אז הגורמים המוסמכים צריכים לטפל בזה. אני לא חושב שאנשים פוליטיים צריכים לשפוט אנשים פוליטיים אחרים. ברור לי שאנחנו צריכים להקפיד כדי לתבוע מהציבור להתנהג בהתאם".