ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) למגמת הירידה בשיעורי התחלואה בקורונה אך הזהיר שלא לשמוח מוקדם מדי. בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: "יש אופטימיות זהירה שהסגר עובד אבל עוד מוקדם לומר. יש עוד דרך ארוכה ואין מקום לשאננות".

נתניהו הדגיש כי "כולנו חייבים לשמור על הנחיות הבריאות כדי שהמגמה תימשך" והוסיף: "אני אמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות ולעשות את מה שנכון עבורכם, אזרחי ישראל. לא אכנע ללחצים פוליטיים משום צד, מתוך הממשלה או מחוצה לה".

נתניהו מעדכן על המשך הסגר

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי לפי נתוני היממה האחרונה, אחוז הבדיקות החיוביות לנגיף הקורונה הוא הנמוך ביותר שנמדד מזה לפחות שבועיים: 4,117 מקרי קורונה מאומתים אותרו אתמול מתוך 48,000 בדיקות - כך ששיעור התוצאות החיוביות הוא 9.6% בלבד. כמו כן, לפי סקר סרולוגי שערך משרד הבריאות ותוצאותיו פורסמו היום, רק ל-5.5% מבין האוכלוסייה הכללית יש נוגדנים לקורונה - כך שאנו רחוקים מאוד מתרחיש של "חסינות עדר".

קורונה - המשטרה איתרה נהגת מחויבת בידוד. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, אמש האריכה הממשלה במשאל טלפוני את תקנות שעת החירום להתמודדות עם נגיף הקורונה, לרבות הגבלת השהייה במרחב הציבורי והגבלת הפעילות עד ל-13 באוקטובר 2020. לא הוחלט בדיון הטלפוני על תקנות והגבלות חדשות, ולחילופין לא התקבלה כל החלטה על הקלות. התקנות נותרו כשהיו עד היום, ובעיקרן הגבלת התנועה למרחק של 1,000 מטר ממקום המגורים, לרבות למטרות הפגנה ותפילה. 

שר האוצר, ישראל כ"ץ, תקף אמש בחריפות את החלטת הממשלה בנושא הסגר, ואמר במהלך דיונים הפנימיים במשרד האוצר: "אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות לסגור את המשק, ללא אבחנה וללא שום הצדקה בריאותית במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים - אף אחד לא מקבל את זה".