יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) תקף הבוקר (ראשון) את כחול לבן ואמר בראיון לגולן יוכפז וענת דוידוב כי הם "איבדו את הלגיטימציה הציבורית כדי לקבל את תפקיד הנהגת המדינה". לדבריו, בחירות זו אופציה מצוינת כרגע עם כל הקושי שבדבר. בהמשך התייחס ב-103FM להסכם הקואליציוני עם כחול לבן, וטען כי "ההסכם הזה לא יכול לחייב אותנו בשום דבר יותר. כחול לבן עשו כל מה שצריך לעשות כדי להפר אותו, לכן מידת המחויבות שלנו להסכם הזה פוחתת בצורה דרמטית".

תגובת מיקי זוהר לכמאל מריח, קרדיט ערוץ כנסת

"הייתי מציע לכחול לבן להתמקד בהעברת תקציב 2020 כדי שנוכל להתחיל לעבוד על תקציב 20/21. במידה ולא נמצא את עצמנו במערכת בחירות נוספת, בה כחול לבן תישאר מפלגה שלא עוברת את אחוז החסימה, ולכן הדברים שהם מפיצים לכל עבר לא מרשימים אף אחד", הוסיף יו"ר הקואליציה, "להתיימר להיות אלה שימנעו מנתניהו להיות רה"מ, ממרום שבעת המנדטים שלהם, זה לא פחות מפתטי ומביך בעיני".

מאוחר יותר התייחס לדבריו ח"כ איתן גינזבורג (כחול לבן), ואמר כי "הסכנה היחידה למדינה היא העדפת השיקולים הפוליטיים על פני הציבוריים, והשימוש הציני והבזוי שאתם עושים בתקציב המדינה כבן ערובה לצרכים הפוליטיים המדומיינים שלכם". 

זה לא נתניהו שלא רוצה להעביר תקציב?
"נתניהו רוצה להעביר תקציב 2020 ולהתחיל לעבוד על תקציב 2021. זה מה שהוא רוצה, וזה מה שבעזרת השם יהיה - ובמידה ולא אז נמצא את עצמנו במערכת בחירות נוספת, בה כחול לבן עם כל האיומים שלהם תישאר לא יותר ממפלגה שכנראה לא עוברת את אחוז החסימה. לכן כל הדברים שהם מפציצים לכל עבר לא מרשימים אותי ולא אף אחד".

גם אצלכם אין כדורים באקדח, אם אתם לא מפחדים תלכו לבחירות.
"אני מסכים לחלוטין, בחירות זו אופציה מצוינת".

נתניהו לא רוצה בחירות?
"יש מועד שיקבע אם יהיו בחירות או לא, זה 23 בדצמבר. אם עד אז לא נעביר תקציב 2020 אז אני מעריך שיהיו בחירות וזה כרגע לאן שאנחנו הולכים".

אתה אומר בעצם שתעבירו את התקציב של 2020 - שמונה ימים לפני שהיא נגמרת, ואתם לא עובדים על 2021?
"אפשר להתחיל לעבוד על 2021 עכשיו, אין בעיה עם זה. רק לא הגענו לסיכום עם כחול לבן זו הבעיה, אם כחול לבן היו מסכמים איתנו שב-23 בדצמבר היה עובר תקציב היינו מתחילים לעבוד".

בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הם הוזים שאתם מעכבים את הדיונים כי אתם רוצים נקודת יציאה?
"הם חושבים שהם זכאים כרגע להנהגת המדינה, בטוחים שברגע שיעבור תקציב".

הגעתם איתם להסכם רוטציה.
"אענה על זה, אשלים ואומר שהם רוצים להעביר את התקציב לא משיקולים לטוב אזרחי מדינת ישראל אלא כדי להבטיח את כניסתו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה. ראשית כל. הם לא זכאים לקיום ההסכם כי הם עצמם לא קיימו את ההסכם עד לרגע זה, הם תוקפים את רה"מ ואת הליכוד מבוקר עד ערב, הם מפרים את ההסכם הקואליציוני כל שבוע בכך שמצביעים נגד עמדות הקואליציה, הם פועלים למנוי בכירים בניגוד להסכם קואליציוני ללא תיאום עם הליכוד".

ההסכם משפטית לא קיים? גנץ לא יהיה רה"מ?
"הם הפרו את ההסכם וכבר זו עילה מבחינתנו שלא לקיים אותו. דבר שני, הם איבדו את הלגיטימציה הציבורית כדי לקבל את תפקיד הנהגת המדינה מפלגה שמחזיקה בשבעה מנדטים".

הכול על הנייר
"שישה מנדטים כראש ממשלה?".

זה לא עובד ככה, זה עובד לפי התוצאות בבחירות
"זה עובד ככה ועוד איך. היו תוצאות בבחירות".

אם הליכוד ירצה שיצא לבחירות ומי שיוכל להקים ממשלה יקים.
"היו תוצאות דמוקרטיות, יש כנסת, נחתם הסכם. הם לא מכבדים את ההסכם, מפרים אותו כל שבוע. ההסכם הזה חד משמעתי לא יכול לחייב אותנו בשום דבר יותר".

בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)
בנימין נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם, פול)

ההסכם מבוטל?
"אני חושב שבעצם ההתנהלות שלהם של כחול לבן עשו כול מה שצריך לעשות כיד להפר אותו".

משפטית?
"מידת המחויבות שלנו להסכם הזה פוחת בצורה דרמטית נוכח ההפרות שלהם וגם נוכח העובדה שאיבדו לגיטימציה ציבורית מה לעשות הציבור לא רוצה אותם".

גנץ לא יהיה רה"מ?
"בקצב ההתנהלות של כחול לבן וכפי שהם פועלים הסיכויים של גנץ להיות רה"מ הולכים ופוחתים עד כמעט ל-0 אחוזים".

איפה אתם הפרתם?
"את ההסכם הזה קיימנו עד לרגע זה".

בדבר הכי מהותי בתקציב המדינה הפרתם.
"התשובה אחרת לחלוטין, אנחנו אמרנו שאנחנו רוצים להעביר תקציב חד שנתי ובהמשך דו שנתי".