הממשלה אישרה היום (שני) פה אחד את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא את הסכם השלום עם איחוד האמירויות לאישור הכנסת בטרם הבאתו לאשרור על ידי הממשלה. "אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות", אמר נתניהו לשרים בישיבת הממשלה.

גם שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, בירך על הסכם השלום והדגיש: "אני קורא להרחיב את הסכמי השלום, ולהמשיך לעשות זאת תוך שמירה על הביטחון". עוד הוסיף גנץ בדבריו: "אני עוסק בנושא ההסכם מול האמירויות והשלכותיו הביטחוניות מול הרשויות האמריקאיות המוסמכות. ההסכם יקודם תוך כדי שמירה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אסור להרפות מהמאמצים לשלום מול עוד שותפים באזור - זו חובה מוסרית ולאומית".

מוחמד בן זאיד (צילום: gettyimages)
מוחמד בן זאיד (צילום: gettyimages)

בתוך כך, ראש הממשלה שוחח בטלפון במהלך סוף השבוע עם יורש העצר מוחמד בן זאיד של איחוד האמירויות, כך עדכן היום (שני) משרד ראש הממשלה. זו השיחה הראשונה מאז החתימה על הסכם השלום ההיסטורי בבית הלבן. נתניהו הודיע ליורש העצר על כוונתה של ממשלת ישראל לאמץ באופן רשמי את הסכם השלום ושהליך האישור יחל כבר השבוע.

ראש הממשלה ציין כי לאור התמיכה הנרחבת לה זוכה ההסכם בישראל, ראש הממשלה סבור כי ההסכם יאושר על ידי הכנסת ללא דיחוי. נתניהו ויורש העצר בן זאיד סיכמו להיפגש בקרוב.

ראש הממשלה אמר בשיחה שישראל מצפה לקבל את פניה של משלחת איחוד האמירויות הצפויה להגיע לישראל. זה יהיה ביקור גומלין בהמשך לביקור המשלחת הישראלית בחודש אוגוסט באבו דאבי, בראשות היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת. 

שני המנהיגים דנו בתקווה הגדולה לשיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות, שיחזק את שתי המדינות, וכן דנו גם בשיתוף פעולה למיגור מגפת הקורונה שמשפיעה על מדינות רבות ברחבי העולם. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

שני המנהיגים קראו להמשך ביצור השלום במזרח התיכון שיתרום ליציבות, ביטחון ושגשוג של כל עמי האזור, והביעו את הערכתם לנשיא טראמפ ולארה"ב על תמיכתם החיונית במאמץ זה.

נתניהו התייחס לשיחה בפתח ישיבת הממשלה הבוקר, ואמר: "בסוף השבוע אני שוחחתי עם ידידי, נסיך הכתר של איחוד האמירויות, השייח׳ מוחמד בן זאיד. הזמנתי אותו לביקור בישראל, הוא הזמין אותי לביקור באבו דאבי. אבל עוד קודם לכן אנחנו נראה כאן משלחת מאיחוד האמירויות ותצא משלחת נוספת שלנו לשם. אני מבטיח לכם שנקבל את המשלחת מאיחוד האמירויות באותו חום ובאותה התרגשות גדולה, כפי שהתקבלה המשלחת הישראלית באבו דאבי".

"אנחנו דיברנו על שיתופי הפעולה שאנחנו מקדמים - בהשקעות, בתיירות, באנרגיה, בטכנולוגיה ובתחומים נוספים", המשיך רה"מ. "אנחנו גם נשתף פעולה וכבר אנחנו משתפים פעולה במאבק נגד מגפת הקורונה. זה כבר קורה, זה יקרה בהיקף הרבה יותר גדול. זה מאוד יסייע לנו לצלוח את המגפה. אמרתי לנסיך הכתר בן זאיד שאנחנו נאשר השבוע את הסכם השלום ההיסטורי, בממשלה ואחר כך בכנסת. ההסכמים הללו מבטאים את השינוי הדרמטי שחוללנו במעמדה של ישראל באזור. מדינות ערב רוצות לעשות איתנו שלום, כי הן רואות איך הפכנו את ישראל למעצמה. הן רואות גם איך אנחנו עומדים מול איראן, לפעמים לבד, מול כל העולם. הן מבינות שאנחנו יכולים לסייע להן בהרבה מאוד תחומים. הם רואים שישראל לא רק שאינה נטל ואינה אויב – היא בעלת ברית חיונית בכל זמן, בייחוד בעת הזאת. אין לי ספק שבקרוב נראה הסכמים עם מדינות ערביות ומוסלמיות נוספות".