שר המשפטים, אבי ניסנקורן (כחול לבן) התייחס הבוקר (שלישי) בראיון בגל"צ למשבר בממשלה וסוגיית התקציב. השר ניסנקורן מתח ביקורת על העובדה שטרם הועבר תקציב מדינה ואמר: "אי אפשר להתנהל בלי תקציב, זה פשוט לא אחראי. אני לא חושב שיש אזרח אחד שחושב שיש סיבה מקצועית לזה שאין תקציב, הסיבה היחידה היא שראש הממשלה מנצל את זה כדי לנגח את כחול לבן. אי אפשר לקחת את התקציב כבן ערובה. אנחנו חייבים להסתכל בראי ולומר שאנחנו עובדים למען האזרחים".

בנוסף, התייחס ניסנקורן למשבר ההתנהלות בממשלה, במהלכו מפנים חברי הכנסת מהליכוד וכחול לבן האשמות הדדיות על חוסר תפקודה ואמר: "התחושה שלי היא שאם לא יהיה שינוי משמעותי בצורת ההתנהלות של הממשלה, ובטח של ראש הממשלה, בראש ובראשונה בתקציב ובמאבק בקורונה - אנחנו נמצאים במצב לא נכון. יש פה קריאת השכמה מהציבור. צריך כנסת מתפקדת וממשלה מתפקדת - לא קשה לראות את זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ההתייעצות בנושא תכנית היציאה. צילום: לשכת ראש הממשלה

השר אמר כי במצב שיוחלט ללכת לבחירות, כחול לבן תבחר להישאר בממשלת המעבר ולשמור על משרדי הממשלה שבאחריותה. בדבריו, חזר והבהיר כי האחראי הבלעדי לחוסר היציבות הקואליצינית הוא רה"מ בלבד: "בכל מקרה כחול לבן תישאר בממשלת המעבר אם נגיע לבחירות, כי צריך את גנץ במשרד הביטחון ואת חילי טרופר בתרבות וספורט, אלא אם כן אנחנו רוצים שמאמן לאומי ייבחר לפי שיקולים פוליטיים. אין ברירה, אנחנו בסיטואציה שבה אנחנו חייבים לשמור על התפקוד. הדבר הרצוי הוא יציבות שלטונית, אבל זה לפתחו של ראש הממשלה".

לקראת סוף הרעיון, לא פסל ניסנקורן אפשרות של שיתוף פעולה מחודש עם חברי מפלגת יש עתיד-תל"ם, יו"ר האופוזיציה לפיד ושר הביטחון לשעבר יעלון, ואמר: "נשתף פעולה עם כל אחד, נעשה מה שנכון לאזרחים". גם כאשר נשאל על אפשרות שבו יתמכו חברי כחול לבן בח"כ נפתלי בנט לראשות הממשלה אמר כי "כל חלופה היא אופציונלית".