בעקבות ההסכמים עם האמירויות: בימין תוקפים היום (רביעי) בחריפות את הרשימה המשותפת בעקבות כוונתה להצביע מחר במליאת הכנסת נגד הסכם השלום עם איחוד האמירויות. ההסכם שאושר השבוע בממשלה הונח על שולחן הכנסת ומחר יובא לדיון ולהצבעה שתמשך שעות ארוכות.

לקראת הדיון אמר ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת-חד"ש) כי "ההסכם מנציח את הכיבוש - הוא אינו הסכם שלום אלא הסכם דמים שיביא עוד מלחמה". לדבריו "הניסיון לטאטא את הכיבוש ולהתכחש לזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית הוא לא ניסיון כן לשלום, אלא שותפות אינטרסים בין שלושה משטרים המרוויחים מן הלחימה. מכיוון שאנו באמת חותרים לשלום, נצביע מחר נגד ההסכם".

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה תמכה בדברי כסיף ואמרה כי "ההסכם עם איחוד האמירויות הוא חלק מעסקת המאה שמטרתה לפגוע במאבק לסיום הכיבוש ולחסל את האפשרות להקמת מדינה פלסטינית. לא ניתן למאמץ זה יד. הברית בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחסות אמריקאית, אינה בשורה טובה - לא לפלסטינים, לא לישראלים ולא לאזור. שלום יהיה רק כשהכיבוש יסתיים". 

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב לכוונת הרשימה המשותפת להצביע נגד הסכם השלום ואמר: “על זה בדיוק אומרים אצלנו: יצא המרצע מן השק. ואיתם, שיצביעו מחר נגד הסכם שלום בין ישראל לבין איחוד האמירויות, רצו להקים ממשלה בישראל. בושה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על הסכם השלום עם איחוד האמירויות. (צילום: איתי בית און/לעמ)

ח"כ שרן השכל (ליכוד): "הרשימה המשותפת תצביע נגד הסכם השלום כי "זה לא מוסרי". אבל אל תדאגו - על הטיסות הזולות, הסחר החופשי, המלונות המפוארים - על כל אלה הם לא יוותרו. המוסר הפלסטיני זה משהו מיוחד".