"לא משחקים": בשעה שנתוני התחלואה במגמת ירידה, ניכר שהעימותים הפוליטיים רק הולכים ועולים. יממה לפני יציאתו לדרך של השלב הראשון במתווה החזרה לשגרה, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, התראיין היום (שבת) בתכנית "פגוש העיתונות" של חדשות 12 והדגיש את חשיבות ההקפדה על ההנחיות תוך עקיצה מרומזת על פרשת גילה גמליאל: "אני מצפה מהמנהיגים הפוליטיים לנהוג בדוגמה אישית ולא לנסוע לטבריה".

"ראיתי את מצוקת בעלי העסקים, אבל הסגר היה הכרחי לבלימת התחלואה" אמר שר הביטחון, "אנחנו לא משחקים - העברנו רשויות מקומיות מאדום לירוק. אבל זה לא פותחים ונגמר, יש לעשות זאת בזהירות ובריחוק. וכשפותחים את הסגר, גם כשהמספרים נמוכים, יש סכנה לעלייה בתחלואה". 

גנץ תוקף את נתניהו

המשך דבריו הדגיש גנץ כי "לא צריכים לתת לפוליטיקה להיכנס לקורונה. הדרג המקצועי קבע מה שקבע לא מתוך מדיניות פוליטית". הוא ציין כי "לפני למעלה מארבעה חודשים הצטרפנו לממשלה כדי שהיא תתפקד בזמן חירום, ואכן מצאנו ממשלה לא מתפקדת. אנחנו נאבקים בתוך הממשלה ונמשיך להיאבק על כך שתמשיך לפעול למען אזרחי ישראל". רה"מ החליפי הדגיש כי יש להעביר תקציב דו שנתי, הזהיר מהסכנה על ירידת דירוג האשראי של מדינה ישראל והצהיר: "או שהממשלה והעומד בראשה יראה סימנים אמתיים, או שנבחן את דרכנו מחדש".

נתניהו וגנץ במליאה (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)
נתניהו וגנץ במליאה (צילום: דוברות הכנסת, יהונתן סמייה)

כשנשאל על פשר הדברים השיב גנץ: "נפגשתי עם יעלון ואני בקשר עם עוד אנשים בכנסת. אני רוצה ממשלה מתפקדת ובחירות הן דבר רע. השבועות הקרובים הם שיוכיחו אם יש כוונה אמתית לשיתוף פעולה בממשלת אחדות, או שעליי לקדם את סדר העדיפויות שלי", כשאישר שהכוונה למנוע מראש הממשלה נתניהו לכהן על אף כתבי אישום.

"טוב למדינה שפרשת הצוללות תיבדק", קבע בסיום הראיון, "הנחיתי את משרד הביטחון לעשות עבודת מטה יסודית בנושא, על מנת לראות מה אפשר לעשות בנדון". כנשאל בכובעו כיו"ר כחול-לבן על חילוקי הדעות בתוך הסיעה אמר: "כחול לבן מגובשת אך פלורליסטית - כמות השיח הפנימי במפלגה היא חסרת תקדים, ואני גאה על כך. אני שמח על היכולת להימצא בשיח עם אנשים בדופן הימנית והשמאלית של המפה".