השר לביטחון פנים אמיר אוחנה אמר הערב (שבת) ברשת 13 כי הוא סבור שהמשטרה אינה פועלת בצורה פוליטית. "אני פועל כדי שהמשטרה לא תהיה פוליטית והאכיפה תהיה שוויונית", אמר אוחנה. "כל המפקדים וכל הקצינים הבכירים יודעים שאני מבקש אכיפה שוויונית. ברגע שאני מקבל תלונות גם מחרדים, גם מימנים וגם משמאלנים, אני יודע שהמשטרה אינה פוליטית".

על המשבר החמור בקואליציה אמר השר אוחנה כי "מהרגע הראשון שנכנסנו לברית עם כחול לבן הבנו שיהיו קשיים. הבנו שאחרי שלוש מערכות בחירות כואבות ומדממות יקח זמן עד שנתחיל לעבוד ביחד אבל אני אומר עכשיו שאחרי חמישה חודשים זה לא עובד טוב. לפני רגע אמרתי בצחוק שעוד שניה הם יקחו דגל שחור וילכו להפגין והנה פתאום מיקי חיימוביץ' מפגינה. כדאי שיגלו קצת יותר רצון טוב ואם הם יפגינו אחדות אז תהיה לממשלה תקווה".

עימותים בין חרדים לשוטרים ועצורים בבני ברק. צילום: ישראל סנדורסקי

לדבריו, אינו יודע מנין הגיעו ההקלטות של היועמ"ש מנדלבליט לידי חדשות 12, אולם לדבריו "לא צריך להיות שרלוק הולמס כדי להבין לבד". עוד אמר כי הוא מאמין שמיקי זוהר טעה בהתנסחותו נגד היועץ המשפטי לממשלה, וטוב שעשה כשתיקן את דבריו.  יחד עם זאת, אמר שר הבט"פ כי הוא חש שמנדלבליט פועל שלא בתום לב מזה זמן רב. "עד אתמול היה מדובר רק בתיאוריית קונספירציה ואילו עכשיו אנחנו שומעים בקולו ששי ניצן דחף אותו להגיש כתבי אישום", אמר אוחנה.

בנוסף, סבור אוחנה שהיועמ"ש מצוי בניגוד עניינים חמור בשל כתבי האישום שהגיש נגד רה"מ נתניהו: "מרגע שאביחי מנדלבליט הגיש את כתבי האישום נגד נתניהו הוא מושקע כל כולו בחיסולו הפוליטי וזה ברור למה. לו נתניהו יזוכה מנדלבליט לא יוכל להראות את פניו ברבים. לאחר שהוא גרר את כל המדינה לשלושה תיקים הזויים הוא מרגיש מחויב להצלחותיו".

בעניין זה אמר גם כי ניגוד העניינים שבו מצוי מנדלבליט מול רה"מ מונעים ממנו לעסוק בשאלת מימון הגנתו של נתניהו: "היועמ"ש לא יכול לקבל החלטות ממקום נקי מאחר והוא מושקע כל כולו בהצלחת תיקיו נגד נתניהו. איך הוא יכול לעסוק בשאלת מימון הגנתו אם הרצון המובהק שלו הוא שההגנה שלו תהיה חלשה"?

על החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה שלא להגיש כתב אישום נגד רה"מ בתיק 3,000 (פרשת הצוללות) אמר אוחנה כי "אין אפילו גרעין של חשדות נגד נתניהו. אם אפילו מנדלבליט לא מצא כלום נגדו בעניין הזה אז באמת שאין כלום".