הזינוק של מפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט בסקרים אינו מפתיע לאור התחושות בציבור לגבי ניהול משבר הקורונה על ידי הממשלה, והוא כבר מוזכר כמועמד לרשת את בנימין נתניהו בראשות גוש הימין ואולי אף בראשות הממשלה. 

על פי הסקרים האחרונים, מפלגת ימינה עוברת בקביעות את רף 20 המנדטים, והופכת למפלגה השנייה בגודלה בכנסת אחרי הליכוד, שממשיך לאבד מכוחו.

כזכור, בשבוע שעבר, בהצבעת האי אמון שנערכה בכנסת, הצביע בנט בעד הקמת ממשלה חלופית, כשלפיד יעמוד בראשה, אולם ההצעה נפלה לאחר שבכחול לבן ובדרך ארץ התנגדו לה, ולמעשה לא היה לה סיכוי לקבל רוב. בליכוד תקפו את בנט: "חתרן נשאר חתרן. בנט החליט הערב לפרוש סופית מגוש הימין ולהמליץ על יאיר לפיד שאמר כי בכוונתו לעקור 100,000 מתיישבים מיהודה ושומרון, לתפקיד ראש הממשלה. מי שפירק את ממשלת הימין בשביל ברית האחים ימליץ על השמאל בשביל ג'וב".

אתמול פורסם סקר בחדשות 13, המצביע, לראשונה, על אפשרות של הקמת ממשלה עם מפלגות ימינה, יש עתיד-תל"ם, כחול לבן וישראל ביתנו, וללא הליכוד והמפלגות החרדיות. ארבע המפלגות האלו קיבלו ביחד 61 מנדטים. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, צייץ על הסקר: "תקרת הזכוכית נפרצה, ממשיכים".

עם זאת, לגוש הימין עדיין יש רוב על פי הסקר של חדשות 13, וגם על פי זה של חדשות 12 שפורסם אמש, כך שלמעשה בנט עשוי להיות לשון המאזניים ולהחליט איזו ממשלה תוקם לאחר הבחריות הבאות, שלפי כל הסימנים לא רחוקות כל כך.