שר האוצר, ישראל כ"ץ, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לכאן ב' לסוגיית תקציב המדינה, ותקף את חוק הפשרה שקידמו חברי "דרך ארץ", יועז הנדל וצבי האוזר, וכן את שר החוץ, גבי אשכנזי.

הודעת נתניהו והשר כ"ץ (משרד רה"מ)

"אחד החוקים המטופשים שזכיתי לקדם הוא החוק של הנדל והאוזר. לדחות בחירות זה בסדר אבל התוכן מגוחך. להעביר תקציב לכמה ימים זה מטופש, ולכן אני פועל להקדים את העברת תקציב 2020", אמר כ"ץ.
"תקציב 2021, שהוא העיקרי, אנחנו עובדים עליו במשרד. אנחנו צריכים לנתח איך השנה תיראה, היא לא דומה למה שחשבנו. הקורונה עושה את החישובים שלה וגולשת לתוך 2021. יש רפורמות שצריך להכין, חלק מחוקי ההסדרים. נכין את החבילה הזו ונרחיב אותה, ואז תהיה תוכנית כלכלית שהיא לא רק מתן סיוע. בעוד מספר שבועות נתחיל במגעים עם כל המשרדים כדי לאשר אותה, ובתחילת דצמבר נביא אותה לאישור הממשלה. בתחילת ינואר נביא אותה לכנסת", הוסיף.
"שמעתי את גבי אשכנזי, עוד מומחה לכלכלה, אומר שאפשר תקציב רזה. מה אתה מתעסק בזה? תתעסק בעניינים שלך. ראינו מה הוא עשה בתחום הכלכלי באזרחות", המשיך כ"ץ.

כמו כן, התייחס כ"ץ לסוגיית המגזר החרדי, ומתח ביקורת עקיפה על עמיתו למפלגה, ניר ברקת: "לציבור החרדי יש פוטנציאל מאוד גבוה, אך יש צורך לתרגם אותו לדברים מעשיים. זה אינטרס משותף לכלל המדינה. אני חושב שהשותפים בקואליציה ישתפו פעולה. חייבים לשלב את החרדים. בעיריית ירושלים היה צריך להיות המודל של השילוב הזה ולצערי זה לא קרה".

השר יועז הנדל עלה לשידור והגיב לביקורתו של כ"ץ: "אני לא הרבה זמן בפוליטיקה כמו השר כ"ץ. החוק שהשר כ"ץ הצביע בעדו נועד לייצר תקציב למדינה, לא כדי לייצר טריקים. הכל שאלה של רצון. לא מעניין אותי הוויכוח הפוליטי, כל חוק טוב צריך להעביר. כשהשר כ"ץ תוקע חוק לאינטרנט מהיר בפריפריה, הוא דופק המון אזרחים. התפקיד שלנו להתמודד עם המשבר הכלכלי והבריאותי ועם הקרע בעם. הסיפור של התקציב שנועד לייצר פתח לנתניהו לא מעניין. כשתוקעים מנועי צמיחה, בלי תקציב אי אפשר לתפקד, אז כנראה הכוונות לא טהורות".