לפני כשבועיים פרסם המשרד להגנת הסביבה את טיוטת תיקון התקנות להגנת חיית הבר, הקובע כי יאסר סחר בפרוות חיות בר בישראל, למעט למטרות דת או מחקר מדעי. העונש המקסימלי על עבירה על התקנות היהי קנס של 75 אלף שקלים או שנת מאסר והאכיפה תיעשה על ידי רשות הטבע והגנים. 

השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל אמרה אז כי "תעשיית הפרוות גורמת להרג של מאות מיליוני בעלי חיים בעולם, וכרוכה באכזריות ובסבל שלא יתוארו. ניצול עורן ופרוותן של חיות הבר לתעשיית האופנה איננו מוסרי. המהלך יעצור את הסחר בפרוות בישראל ויעשה חסד עם בעלי החיים".   

בעקבות המהלך קיבלה השבוע גמליאל מכתב מרגש מאחת המתנגדות הבולטות בעולם ללבישת פרוות - השחקנית פמלה אנדרסון. במכתב, שפורסם באתר הקרן שלה, הודתה השחקנית לשרה על התיקון לחוק וסיפרה על מאבקה נגד הפרוות בישראל: "אני מעורבת בנושא הזה שנים רבות, כתבתי לראש הממשלה ואפילו פעלתי לטובת הנושא באופן אישי כשביקרתי בישראל". אנדרסון הוסיפה: "המהלך שלך יסייע להגן על מיליוני בעלי חיים בשנה שאחרת היו נשחטים בשביל הפרווה שלהם".

המכתב של פמלה אנדרסון לגילה גמליאל (צילום: מסך)
המכתב של פמלה אנדרסון לגילה גמליאל (צילום: מסך)

השחקנית הוסיפה כי השנה יש סיבה נוספת לאסור סחר בפרוות: נגיף הקורונה. לדבריה, חוות פרווה, שבהן מוחזקות חיות ונשחטות הן "בית גידול לנגיף". 

את מכתבה סיימה אנדרסון בברכות לשרה ומדינמת ישראל: "יש לי מקום מיוחד בלב למדינה שלך מאז שהייתי בה כשהופעתי ב'לרקוד עם כוכבים'. ישראל מובילה את המתקפה למען בעלי חיים בדרכים רבות, החל מהאיסור על מוצרים שנבדקו על חיות, עד לעניין הגדול בעוכל טבעוני. אני יודעת שכולנו פועלים למען איסור על סחר בפרוות ואני מצפה לעוד סיבה טובה לחגוג".