יושב ראש הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) התראיין היום (שלישי) לתוכנית של בן כספית וינון מגל בתחנת 103FM ונשאל על גישת שינוי השיח שהחיל על עצמו בימים האחרונים: "לא צריך כל דבר שאני עושה מיד לשייך להנחיות של ראש  הממשלה". בנוסף, דיבר חבר הכנסת זוהר על עמדותיו כלפי השמאל בישראל: "אני לא הולך לשנות את העמדות שלי, אבל אני כן הולך להגיד אותן בצורה אחרת".

קודם כל שמענו, גם נאום 18 דקות בכנסת ואחר כך ריאיון אצל קרן מרציאנו, תגיד מה גרם לך לעשות חושבים ולהגיד בואו נעשה ריסטרט, נתחיל מההתחלה?

"האמת היא שזה כמה דברים, ראשית כל זה מתחיל במצב שלנו פה במדינת ישראל. אני חושב שבעת הזו לפי כל התחושות שאני מקבל מהציבור, הדבר האחרון שמעניין אותו זה הויכוחים הפוליטיים בין הימין לשמאל והמאבקים הפנימיים שלנו עם כחול לבן, מעניין אותו שנטפל במשבר הקורונה. זה מה שמעניין את הציבור כרגע. מעבר לזה, פחות מכירים את הצד האמיתי שלי של מי שאני ביום יום וכל מי שמכיר אותי באופן אישי, יודע שיש בי הרבה מאוד צדדים מאחדים ומחברים וגם יודעים לייצר שיח אחר, ולכן אני חושב שזה הדבר שאני רוצה שהציבור יכיר בי, לא רק את הצדדים הלוחמניים, המאבקים והייצריות, ששם אני חושב שכבר עשיתי מעל ומעבר".

הצגת להרבה מאוד קדנציות את הצד הייצרי אז עכשיו אתה הולך לצד השני. אני באמת יכול לברך אותך על הצעד וההחלטה הזו, השאלה היא אם בודקים לגופם של דברים, נניח הפסקת לחשוב שתפרו או תופרים תיקים לנתניהו ומהיום והלאה לא תמתח ביקורת על הפרקליטות?

"אני מה זה מודה לך על השאלה. ועוד איך שאמתח, וגם אמשיך לומר את מה שאני חושב בדיוק עם אותם עקרונות וערכים, בין אם בנושאים מדיניים, משפטיים או חברתיים, רק השיח יהיה שונה. האופן שבו אציג את הדברים יהיה שונה. נמשיך לעמוד על העמדות שלנו, כולם יכולים להישאר בעמדות שלהם ולהמשיך להיאבק על הדברים שהם מאמינים בהם. אבל אני חושב שאת השיח אנחנו רוצים לשנות, ואם נשנה את השיח והרבה מאוד חברים מהליכוד וגם מהשמאל ומהאופוזיציה יצטרפו לעיקרון הזה, אני חושב שהעם יחזור ויאמין בנו נבחרי הציבור, הפוליטיקאים, וזה מה שחסר לי כרגע ולכן החלטתי ללכת לעניין הזה. אני חייב לומר משהו. אני שומע כל מיני דיווחים שנתניהו מנסה להוביל את הקו הזה, שהוא קרא לי וביקש ממני להפוך להיות ילד טוב מה שנקרא. ראש הממשלה היה בקו הממלכתי שלו תמיד, הוא לא ביקש ממני שום דבר. עשיתי את זה כיוזמה אישית שלי אחרי שעשיתי חושבים עם עצמי, אני מציע ואפילו מבקש מכולם, קצת לפרגן, לא צריך כל דבר שאני עושה מיד לשייך להנחיות של ראש  הממשלה או לבקשותיו".

אני אגיד לך למה עשו את החיבור. קודם כל אנחנו מפרגנים, בריאיון הזה אני החלטתי וגם אריה לדעתי, אנחנו מפרגנים, בריאיון הזה אנחנו נותנים לך את כל הקרדיט וזהו. אבל זה היה מאוד בסמיכות להרפתקה המתמשכת שהתחילה עם ברקוביץ' ומירי רגב ואז היציאה שלך שאני בטוח שאתה מתרחט עליה עם האיום המרומז על היועמ"ש.

"ראשית כל, זה דבר שאני חושב עליו כבר הרבה מאוד זמן. ההחלטה שלי לא קשורה בכלל לאמירה שלי נגד מנדלבליט שאני חד-משמעית אומר שאני עומד מאחורי דבריי משום שלא איימתי על מנדלבליט ולא רימזתי אפילו לאיום, ולכן סתם טענות ומדובר בהבעת דעה בריאיון רדיו, ובשלב הבאה יגידו שאם נכתוב משהו בטוויטר או שעיתונאים יגידו שצריך לבקר את מערכת המשפט אז יגידו שהם מאיימים על גורמי מערכות האכיפה".

אבל עשית תחזית מסוימת שאמרת שאם הוא לא יתפטר תהיה כאן רעידת אדמה וישוחררו חומרים נוספים.

"מותר לי לחזות דבר כזה, זה עדיין לא בגדר איום, ומעבר לכך אנחנו כולם יודעים שקיימות קלטות כמו פרשת הרפז שטרם נחפשו לציבור אבל חלק מהעיתונאים כבר התחילו לדבר עליהן. ברור שאין בידי שום דבר שיכול לפגוע במנדלבליט, וגם אם הייתי פוגש חומר כזה מיד הייתי מעביר אותו למשטרה ולא הייתי מחכה אפילו דקה. אני מבחינתי יודע דבר אחד, שינוי הגישה שלי נובע ממקום מאוד אישי וערכי עד כמה שאנשים אולי לא רוצים לחשוב שזה נכון. הסתובבתי ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים וגיליתי וראיתי הרבה מאוד כעס, לא מצד הימנים כי הרי בעינם אני נחשב היום לאחד האנשים הבולטים ואני מקבל אהדה, מה שהפריע לי הוא דווקא בצד השני של המפה הפוליטית שהרי כולנו עם אחד ועם שותפות גורל".

מיקי אנחנו אוהבים אותך. תשמע, שולחים לי מלא וואטסאפים, יש לנו מלא האזנות, ומישהי שאני מכיר לא מעט שנים כותבת לי: "אני כמעט דומעת מהתרגשות. האם מיקי זוהר כבר התנצל שהוא קרא למפגינים כמוני אנרכיסטים מפיצי מחלות. סתם שתדע, אני לא רוצה שתגיב אפילו".

"אני אומר לכם משהו, לגבי המפגינים עמדתי באמת ידועה. אני חושב שההפגנות שהם ערכו לא נכונות ולא טובות משום שהן לא נותנות לנו את האפשרות לשכנע את הציבור לשמור על ההנחיות. כשרואים אותם מפגינים, אומרים לנו אחרים אנחנו לא שומרים על ההנחיות כשיש אלפים מתגודדים, אל תבואו אלינו בטענות. הנה לך דרך להביע ביקורת על ההפגנות מבלי לקרוא להם אנרכיסטים' ומפיצי מחלות. אני לא הולך לשנות את העמדות שלי, אבל אני כן הולך להגיד אותן בצורה אחרת". 

הפגנות בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות בכיכר רבין (צילום: אבשלום ששוני)

מתי בחירות?

"להערכתי ב-23 לדצמבר תתפזר הכנסת משום שאני לא רואה דרך שנגיע להסכמות עם כחול לבן על העברת תקציב חד-שנתי, הם מתבצרים בעמדתם להעביר תקציב דו-שנתי, ואנחנו לא שם. אנחנו רוצים להעביר תקציב חד-שנתי, 23 במרץ זה התאריך שלדעתי צפויות להיות בו בחירות במדינת ישראל".