ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שבת) הצהרה מיוחדת, בה התייחס להודעה אמש על נירמול היחסים עם סודן והכחיש את ההאשמות לפיהן הסתיר משר הביטחון בני גנץ וממערכת הביטחון את המשא ומתן למכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות במסגרת הסכם השלום. 

נתניהו התייחס לחשיבות ההסכם עם סודן לביטחונה של מדינת ישראל ועל חלקה בעבר בתמיכה בטרור: "עשינו הסכם היסטורי, הכרזנו על שלום איתם. הם היו איתנו במלחמה, והם חתמו על שלושת הלאווים. אינכם יודעים שאיראן השתמשה בסודאן כדי להבריח נשק מסוכן מאוד לחמאס דרך סודאן ועמק הנילוס לתוך סיני. זה אילץ אותי להורות על צעדים למנוע את הדבר הזה ולשמחתי הדבר השתנה, לרבות היחסים עם איראן, יחד עם מאמצים חשאיים וגלויים".

ראש הממשלה הבהיר שמשלחת ישראלית תצא לסודן בימים הקרובים על מנת להסדיר את העניינים הרשמיים בין המדינות. בנוסף, הודה לראש ממשלת אוגנדה על שאירגן פסגה מדינית לפני שמונה חודשים, שתרמה לקידום המהלך. בנוסף, הודה לראש ממשלת סודאן, חמדוכ, ונשיא ארה"ב טראמפ, על "שיחד איתו אנחנו משנים היסטוריה אחרי 25 שנה ללא הסכמי שלום - הבאנו שלושה תוך כמה שבועות".

עוד אמר נתניהו על ההסכם: "זה שלום מתוך שלום ללא נסיגות מסוכנות ועקירות. ההסכמים טובים גם לכיס. טסים מזרחה דרך ערב הסעודית ובחריין וזה חוסך שעות וכסף. טסים מערבה מעל סודן, עוד לפני הנורמליזציה וצ'אד שכיננו איתה יחסים -  זה ישנה את המצב. ישראל מתחברת לכל העולם ולא לצונאמי מדיני. אמרתי שיבואו עוד מדינות - הנה באה עוד מדינה".

לאחר דבריו על הסכם הנורמליזציה, התייחס ראש הממשלה נתניהו לחשש מפני העלייה המחודשת בתחלואה בקורונה. לדבריו, הוא מעוניין להקל את ההגבלות, אולם "לא על חשבון החיים": "אם התחלואה תרד, ירדו ההגבלות. תעלה - ונוסיף הגבלות. אני יודע את הקשיים של העצמאיים ושל העסקים, נעזור לכם עוד, אנחנו חייבים. לא על חשבון החיים. אינני מוכן לקבל שחלק מהציבור מקיים את הכללים וחלק לא. אנחנו נעלה דרמטית את הקנסות מחר שלא יכבדו את הוראות הממשלה ומשרד הבריאות. זה תלוי בכולם. מה שצריך כרגע זה לשים את הפוליטיקה בצד ולשים את ישראל בראש. לכל היריבים הפוליטיים שלי אומר מראש - עזבו את זה. אחריות. ננצח יחד".

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

בתום דבריו נשאל נתניהו על הפרסום לפיו הסתיר את עסקת מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות משר הביטחון גנץ, על רקע הודעת השניים כי יתנו את הסכמתם לעניין וענה: "אין יסוד לטענה שהסתרתי מידע ממערכת הביטחון בעניין מכירת מטוסי ה-F35. אין יסוד לשום אמירה כזאת שהיה מו"מ חשאי או שהסתרנו משהו, לא היה מו"מ כזה וגם לא הייתה שום התניה מצד האמירויות להסכמה ישראלית למכירת המטוסים או כל מערכת נשק אחרת כהתניה להסכם שלום. לא היתה התניה כזו, ואכן הסכמה כזו לא ניתנה", הסביר נתניהו.

"לאחר חתימת ההסכם ורק לאחריו האמריקאים פנו אלינו ואמרו שהאמירויות שמבקשות כל הזמן לרכוש את ה-F35 פנו אלינו וביקשו מאיתנו לשקול את הדבר הזה בצורה מעשית ואנו שלחנו, אני ושר הביטחון בני גנץ, משלחת ביצועית של משרד הביטחון לוושינגטון, שדנו עם הפנטגון בשלושת השבועות האחרונים באופן רצוף ואינטנסיבי על כל הנושאים הללו", המשיך נתניהו וטען: "רק אתמול ניתנה ההסכמה שלנו בעקבות סיום עבודת המשלחת".

"בעקבות הבטחת היתרון האיכותי הצבאי של ישראל והיתרון האווירי במרחב, רק אתמול נתנו את הסכמתנו לעסקה הזו ולכן כל האמירה הזו חסרת בסיס ולא מבוסס על שום אמת. לא הייתה הסכמה כזו, לא הייתה התניה כזה, והסכמה ניתנה רק אתמול בתום עבודת המשלחת".

מעט לאחר מכן הגיב לדבריו שר הביטחון בני גנץ, שהצהיר: "כשר הביטחון אני קובע שמערכת הביטחון לא ידעה ולא נחשפה למו"מ לאספקת מערכות נשק איכותיות לאיחוד האמירויות דרך ראש הממשלה".

"לאחר ההסכם שנחתם עם האמירויות, הנחיתי את מערכת הביטחון לנהל את השיח הביטחוני שיבטיח את יתרונה האיכותי של ישראל, תוך מעורבות אישית שלי מול הממשל האמריקאי. לו היה למערכת הביטחון את המידע- היה הדבר מאפשר ניהול נכון ואחראי של התהליך".

"אני גאה על פעולתנו המהירה והיסודית שהובילה להסכם שחתמתי ביום חמישי עם שר ההגנה האמריקאי שיבטיח את יתרונה האיכותי של מערכת הביטחון וצה"ל לעשרות השנים הבאות".