לאחר דיון מתמשך, הפילה הכנסת היום (רביעי) את הצעת החוק של מפלגת ימינה להקים ועדת חקירה למערכת המשפט. במהלך הדיון תקף חה"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) את שרת התחבורה מירי רגב וטען כי "שרת התחבורה הורסת אבן אחר אבן, אבן אחר אבן. ההחלטה הראשונה שלה היתה לחבל בהחלטה להפוך את התחבורה לתחבורה חכמה ולתקוע את האפליקציה בתרוצים מופרכים".

"תתבייש לך - תמשיך לשקר", אמרה שרת התחבורה, מירי רגב (הליכוד) בתגובה לדבריו של בצלאל סמוטריץ' והוסיפה: "סמוטריץ' הפקיר את הפריפריה, עזב את משרד התחבורה כשהשאיר לי שמיים סגורים ואפליקצית תשלום שלא היו מוכנות כי עליהן היה המחיר גבוה מדי בפריפריה".

נציין כי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ואבי בניהו ב-103FM ולא חסך בביקורת כלפי חבריו לספסל הכנסת. "תקציב המדינה הפך לסחורה זולה, שנגזרת מהשאלה: מי רוצה לנצח בבחירות", אמר, והוסיף כי "מותר לומר דברים טובים על נתניהו, אך צריך להיזהר מפולחן אישיות". על הריצה המשותפת עם נפתלי בנט סירב לענות במפורש, ועל הסכסוך עם שרת התחבורה מירי רגב אמר: "עושה ניסיון ציני לסכסך את האוכלוסיות במדינת ישראל אחת בשניה".

"גבי אשכנזי הוא איש עתיר זכויות ששירת את מדינת ישראל הרבה מאוד שנים אבל הוא איש שמאל וזה בסדר. נתניהו גם הוא עתיר זכויות שעומד בראש מחנה הימין אבל כמעט ולא יישם את מדיניות הימין. נתניהו לא איש שמאל אבל לצערי הרב הוא רחוק מלממש מדיניות ימין", טען סמוטריץ'. 

לפחות לא נכנע לאובמה.
"מותר לומר דברים טובים על נתניהו ותרומתו למדינת ישראל עצומה אבל צריך להיזהר מפולחן אישיות וצריך להיות מסוגלים לבקר ולדרוש ממנו. מותר להיות ענייניים. אני לא מוכן שהוא יהפוך לקדוש מעונה".

למה רק לשמאל מותר שיהיו קדושים?
"אין אצלי קודשים, אצלי הקדוש ברוך הוא קדוש והמטרות, הערכים והאידיאליים קדושים". 


תהיה עם נפתלי בבחירות הבאות? עולות שמועות בנושא הזה. מה קורה?
"לא כל כך מבין, יש אנשים שיש להם אינטרס לעסוק בזה, הם עסוקים כל הזמן בפוליטיקה גם במפלגה שלהם עצמם וגם בקבלת ההחלטות הכי חשובות, דרמטיות והרות גורל למדינת ישראל – הכול פוליטיקה. תקציב המדינה, קודש הקודשים של כלכלה בכל מדינה, הופך לסחורה זולה פוליטית שנגזרת מהשאלה למי נוח לצאת לבחירות, מתי ובהתאם לאיזה סקר. אנחנו מתעסקים במה חשוב וטוב לאזרחי מדינת ישראל, לכאוב איתם את הכאב. אני לא מתעסק בפוליטיקה. תקציב המדינה לא מעניין אותם והטיפול בקורונה לא מעניין אותם. אם מדינת ישראל הייתה חשובה לגנץ יותר מפוליטיקה, היה לפני 4 חודשים תקציב מדינה. אבל הוא לא רצה לתת לנתניהו תחנת יציאה ולקח את מדינת ישראל והכלכלה שלה כבת ערובה כמו נתניהו, לטנגו צריך שניים".

הם לא למדו לשקר ולעשות מניפולציות, גנץ ואשכנזי.
"גם נתניהו וגם גנץ לקחו את תקציב המדינה ואת הכלכלה, ואנחנו עלולים לשלם עליו בריבית דריבית, כבן ערובה, כל אחד מהשיקולים הפוליטיים שלו. זה תוצאה של עיסוק בפוליטיקה ולשם אני לא מוכן להיגרר".

מירי רגב בהשקת הקו המהיר מת''א סבידור לי-ם (צילום: משה כהן)
מירי רגב בהשקת הקו המהיר מת''א סבידור לי-ם (צילום: משה כהן)


מירי רגב, מה הטענות שלך כלפיה? המטרו?
"אני כמעט חצי שנה באמת לא מתבטא בנושא משרד התחבורה, מה שהקפיץ אותי זה הניסיון הציני לסכסך את האוכלוסיות במדינת ישראל אחת בשנייה. סתיו שפיר עשתה את זה שנים וכעת מירי רגב עושה את זה. אין קשר בין המטרו להשקעות בפריפריה, הוא ימומן ברובו המוחלט מהשקעות פרטיות או מהשבחת הקרקע. מדינת ישראל נמצאת במשבר תחבורתי עצום, יש לזה היבטים משקיים עצומים. המשבר הזה מתמקד בעיקר באזורים הצפופים, אזורי הביקוש – גוש דן. יש תוכנית – רכבת כבדה, קלה ומטרו ותשתיות אוטובוסים עם רשת נתיבים מהירים שנועדה לפתור את הבעיה. המטרו יעזור לכל אזרחי ישראל לא רק לתושבי המרכז, ישפר את הכלכלה".

מה זה אומר מטרו?
"רכבת תחתית שנוסעת מאוד מהר, לא מתנגשת עם שום אלמנט תחבורתי, מתחת לאדמה". הוא הרחיב: "מטרו זה לא רכבת קלה אלא רכבת כבדה וקיבולת הנוסעים שלה הרבה יותר גדולה והיא הרבה יותר מהירה. כמה אמצעי תחבורה שיהיו מקושרים. המטרו כולו תת קרקעי, עוד יותר עמוק מהרכבת הקלה, היא בחלקה מעל הקרקע והקו הירוק מתחת לקרקע. פרויקט חדשני ברמה עולמית. צריך להשקיע בפריפריה, זה לא קשור למטרו וכל כאב הלב שלי על מה שעשתה מירי רגב זה הניסיון לסכסך את הפריפריה עם המרכז. אילת, כשאני דחפתי את הרכבת לאילת זה לא היה בשביל אילת, בתחבורה בשונה מכלכלה, ההיצע מייצר את הביקוש. אם תהיה רכבת יהיה אפשר להקים עוד שתי ערים גדולות בערבה בדרך וזה חזון גדול. פה צריך לדעת, פרויקט הרכבת לאילת נתקע מסיבות מדיניות, בגלל ההתנגדות המצרית. כי הרכבת עוקפת את תעלת סואץ ,אפשר להגיע לנמל אילת, להעמיס את המטענים על רכבת ולהגיע לים התיכון".

ההתנגדות המצרית מונעת את הרכבת לאילת?
"חד משמעית, היו אפילו רעיונות מימון סינים. הסינים הסכימו להקים את הרכבת והמצרים הורידו את הסיפור הזה מדינית, אני מקווה שאני לא חושף סודות מדינה. אני מאמין שאפשר לבנות מודל של רכבת לאילת שתשלב גם נוסעים וגם מטענים".