"מוקדם להרוס את זה": על רקע חשיפת רדיו נאס אמש על כוונה להקמת מפלגה ערבית-יהודית משותפת, ראיינה היום (רביעי) רותם קבסה מרדיו צפון את ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, ששמו נקשר כמועמד מוביל לרשות המפלגה. יונה יהב מסר בתגובה: "זה כרגע סוד, אסור לקלקל את הדברים".

עורכת התכנית, רותם קבסה, בוקר טוב
"אכן מדובר בחשיפה שפורסמה אתמול ברדיו נאס המשודר באזור נצרת והגליל, בה נודע על כוונה לשותפות ערבית-יהודית להקמת מפלגה חדשה. השמות המרכזיים שעלו כמי שככל הנראה ינהיגו את המפלגה הם: ראש עיריית נצרת, עלי סלאם, וראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב".

הכוונה היא למעשה שתהיה הנהגה משותפת?
"החשיפה העלתה בעיקר את שני שמות שנידונו ושם אחד נוסף שעל פי מקורות אולי יתחבר למפלגה: איש העסקים, מאזן גנאים. עלי סלאם, שהתראיין אתמול ברדיו נאס, אישר שהוא אכן פועל לקידום הקמת המפלגה. עלי התייחס בעיקר לצד הערבי שפועל להקים מפלגה יהודית ערבית, אך בהמשך היום עלה פרשן כלכלי, שקשר גם את שמו של יונה יהב, כמי שצפוי אולי לחבור למפלגה".

מי הוא אותו הפרשן?
"הפרשן הכלכלי הוא וולק קראים, המתמחה בכלכלה של רשויות מקומיות במגזר הערבי. קראים הוא אחד מהאנשים הדומיננטים שדוחפים להקמת אותה מפלגה יהודית ערבית משותפת. במהלך השידור הם קראו לזה "שותפות יהודית ערבית אמתית".

הבנתי שיצרת קשר עם יונה יהב שהגיב על הנושא.
"התקשרתי הבוקר ליונה יהב - הוא לא מכחיש. בהתחלה הוא אמר שכרגע זה סוד, אך הוא חזר בו והדגיש שהוא לא מוכן להתייחס".

יונה יהב (צילום: אסלן אבגנה)
יונה יהב (צילום: אסלן אבגנה)

קטע מתוך דבריו של יונה יהב: 
"זה כרגע סוד, אסור לקלקל את הדברים. כזה יהיה יותר אקטואלי אנחנו נעדכן אתכם. למרות שזה משהו שמדברים עליו בקבילה הערבית, זה לא לפרסום וזה עוד מוקדם מלהרוס הזה. בקהילה הערבית אני היהודי הכי פופולארי".

הכוונה היא לבחירות לכנסת, נכון?
"כן, הכוונה לבחירות לכנסת שעתידות להגיע מתישהו בקרוב. הם כן מתכוונים להקים מפלגה יהודית ערבית מעורבת, לא ברור אם כקולגה של מרץ או כמתחרה. נציין שבבנק השמות יש גם את ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, שאולי מתכנן לרוץ. יונה יהב, כמו שהעיד על עצמו, הוא אכן מוכר מאוד, אהוב ומכובד מאוד בקהילה הערבית. אני חושבת שהפתענו אותו ולכן קיבלנו איזשהו סקופ ובשורה שמתכוונים למנף את זה ויש פה צורך פריפריאלי לקדם את ההצעה".