מפלגת הליכוד שוב מאבדת גובה. סקר מנדטים עבור “מעריב־סופהשבוע” מצביע על המשך מגמת הסחף בכוחה של מפלגת השלטון. על פי הסקר שערך מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, אילו הבחירות לכנסת ה־24 היו נערכות היום, הייתה המפלגה בראשות בנימין נתניהו זוכה ב־28 מנדטים, לעומת 30 בסקר הקודם.

נתניהו מתייחס להסכם עם סודאן. צילום: לע"מ

בסקר שהתפרסם בשבוע שעבר נראה היה כי בליכוד הצליחו לבלום את דימום המנדטים, אולי בשל הירידה המשמעותית בנתוני התחלואה בישראל בעקבות הסגר השני, אבל נראה כי השמחה בבלפור ובמצודת זאב הייתה מוקדמת מדי. את הירידה בכוחה של הליכוד מנצלת ימינה בראשות נפתלי בנט, שמצמצמת את הפער ומקבלת בסקר הנוכחי 21 מנדטים לעומת 20 בסקר הקודם.

יש עתיד־תל"ם בראשות יאיר לפיד ממשיכה להיות המפלגה השלישית בגודלה, אבל לא מצליחה לאיים על הליכוד וגם לא לצמצם את הפער מול ימינה. מפלגתו של לפיד מקבלת בסקר הנוכחי 17 מנדטים - ירידה במנדט לעומת הסקר הקודם. עלייה קלה נרשמה בסקר הנוכחי במספר המנדטים של כחול לבן בראשות בני גנץ, והמפלגה מטפסת בחזרה למספר דו־ספרתי של 10 מנדטים - עלייה במנדט לעומת הסקר האחרון. גנץ שינה סגנון ופתח לאחרונה בקמפיין אגרסיבי נגד הליכוד, תוך שהוא מאיים לפעול בכל האמצעים הפוליטיים והפרלמנטריים שעומדים לרשותו כדי למנוע מנתניהו להיות שוב ראש ממשלה אם תקציב המדינה לא יעבור עד 23 בדצמבר.

ירידה תלולה רושמת בסקרים האחרונים הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שמקבלת זה השבוע השני ברציפות 12 מנדטים, לעומת 15 בכנסת הנוכחית. הרשימה המשותפת מושפעת משיעור גבוה מאוד של 35% מתלבטים בציבור הערבי, שטרם החליטו כיצד יצביעו בבחירות הבאות. 

סקר מעריב 30/10/20 (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב 30/10/20 (צילום: מעריב אונליין)

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן מתחזקת במנדט אחד ועולה ל־9 מנדטים. מפת החלוקה של שאר המנדטים נראית כך: ש”ס בראשות אריה דרעי 9, יהדות התורה 8 ומרצ 6. מתחת לאחוז החסימה נמצאות העבודה 2.0%, עוצמה יהודית 1.3%, הבית היהודי 0.5%, דרך ארץ 0.5% וגשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס 0.3%.הסקר נערך ב־28 באוקטובר, ובוצע על פי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית 4.4%.

מסקר שנערך עבור רדיו 103FM לגבי מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה של נתניהו ובנט, עולה כי 65% מהציבור בישראל סבורים כי נתניהו מתאים יותר למשרה, לעומת 35% שחושבים כי בנט מתאים יותר. הסקר יפורסם הבוקר בתוכניתו של העיתונאי ניסים משעל.