שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התראיין הבוקר (ראשון) ליעקב אילון בערוץ הכנסת, והעלה פעם נוספת את נושא התקציב, שנמצא במרכז המחלוקת בין שתי המפלגות הגדולות בקואליציה. "אי אפשר להסתפק בתקציב של שבוע. צריך תקציב לשנה", אמר גנץ והוסיף: "התקציב הזה היה אמור להסתיים עוד לפני אוגוסט שחלף. העדרו של התקציב מפריע לתפקוד התקין של הממשלה".  גנץ תקף את ראש הממשלה נתניהו ואת שר האוצר ישראל כ''ץ על התנהלותם בנושא: "תוקעים את הנושא משיקולים פוליטיים, זהו פיגוע כלכלי".

גנץ תוקף את נתניהו

שר הביטחון שלח מסר חד לראש הממשלה נתניהו על האפשרות לפירוק הממשלה ואמר כי "כחול לבן הצטרפה לממשלה במחיר פוליטי כבד מאוד, על מנת לשרת את מדינת ישראל בזמן חירום, באופן שיאפשר להתמודד עם המחלה והמצב הכלכלי. לא נוכל לשרת את מדינת ישראל בממשלה לא תפקדת, זאת איננה כוונתנו". 

גנץ הוסיף וטען כי במידה ולא יונח בקרוב תקציב 2021 לאישור בממשלה ובכנסת, מדובר בפיגוע נגד אזרחי ישראל: "תקציב 2021 הוא מחויב המציאות. אי העברתו היא פיגוע כלכלי, התנקשות של ראש הממשלה ושר האוצר בכלכלת ישראל. כחול לבן לא תוקעת את התקציב במשרד המשפטים. תקציב 2020 כבר לא רלבנטי. את התקציב לשבוע אני תוקע. זו לא חנות מכולת, זו מדינת ישראל, היא צריכה תקציב לשנה לפחות, יש גם בכירים באוצר שאומרים שנתיים. הכל זה שיקולים פוליטיים וכל ניסיון להציג את זה אחרת הוא הטעיית הציבור והמראיינים".

בנימין נתניהו וישראל כץ (צילום: פלאש 90)
בנימין נתניהו וישראל כץ (צילום: פלאש 90)

בני גנץ אף אמר כי דרושה ועדת חקירה בנושא התקציב, שתבדוק מדוע שר האוצר לא מתכנן תקציב לשנה הבאה. גנץ הסתמך על דברי עובדי משרד האוצר שטענו כי הם לא עובדים עדיין על התקציב: "מה זה הגישה הזו? מי מתייחס כך למדינה מבחינה כלכלית? זה מה שקורה. להגיד שאנחנו תוקעים את התקציב זו עזות מצח".

בנוסף, ראש הממשלה החליפי ענה על השאלה מה יעשה במידה ומדינת ישראל תלך פעם נוספת לבחירות: "הנחיתי את אנשי לבדוק כל מיני חלופות, אנו סבורים שמה שמדינת ישראל צריכה זה ממשלה מתפקדת בעת חירום ואם ממשלה הנוכחית לא מתפקדת, נבדוק אפשרויות אחרות". לסיום, דיבר גנץ על הבחירות בארצות הברית שיגיעו לסיומן השבוע: "צריך לשמור על קשר עם שתי המפלגות. אני חושב שמערכת היחסים בין ישראל לארצות הברית יותר חזקה מצד זה או אחר, ולכן אאחל לכולם הצלחה".