סיעת כחול לבן לא תתמוך מחר בהצעת החוק לפיזור הכנסת, שמתכוון להגיש יו"ר האופוזיציה ויש עתיד־תל"ם ח"כ יאיר לפיד. על כן בכנסת מעריכים כי לפיד ימשוך את ההצעה. לפיד נשאל אתמול האם יעלה את ההצעה מחר להצבעה, ואמר: "עכשיו ההצעה לפיזור הכנסת מוכנה ליום רביעי. הממשלה המזעזעת הזאת צריכה ללכת בשביל הכלכלה הישראלית, בשביל הטיפול במחלה. ההצעה מונחת, ונכון לרגע זה ביום רביעי היא תוגש". אם ההצעה תועלה להצבעה ולא יושג לה כצפוי רוב - לא ניתן יהיה להעלותה שוב במשך שישה חודשים.

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

אתמול שבו והבהירו בכירים בכחול לבן כי אין בכוונתם להיגרר אחרי יוזמות לפיד לפירוק הממשלה. "אנחנו לא עובדים אצל יאיר לפיד וגם לא אצל נתניהו", אמרו והדגישו כי כחול לבן תחליט על העיתוי הנכון לפעול. זאת, אם יתברר שהליכוד עומד בהתנגדותו להעברת תקציב המדינה לשנים 2020־2021 ומונע מינוי בכירים וכינוס של ועדת השרים לחקיקה.

בחדשות 12 דווח אמש על הוויכוח הפנימי בכחול לבן, בין המצדדים ל"שבירת הכלים" עכשיו ויציאה לבחירות, לבין התומכים בהמשך הניסיונות "להנשים" את הממשלה. לפי הדיווח, ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר בדיון: "אני מבין שרוטציה לא אקבל. לא אאמין לביבי גם יום לפני הרוטציה". השר איציק שמולי (העבודה), חבר בגוש כחול לבן, אמר אתמול: "זה לא עניין של חודשים וגם לא שבועות בטרם נקבל החלטה".

לפיד התייחס אתמול גם להצעת החוק שיוזם ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) לביטול הרוטציה לראשות הממשלה עם גנץ, ואמר: "אני לא אעשה שום דבר שיאריך אפילו בשעה את כהונת נתניהו כראש ממשלה. אם בליכוד רוצים, שיצביעו איתנו על פיזור הכנסת, ונלך לבחירות. תיקבע ממשלת המעבר, ואז אשמח להצביע איתם על החוק הזה - כדי להחזיר את חוק יסוד הממשלה לקדמותו. עד אז, לא". בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר לראש הממשלה בנימין נתניהו את הגרסה הסופית של הסדר ניגוד העניינים לגבי הנושאים שבהם לא יוכל לעסוק בשל היותו נאשם בפלילים.

הסדר ניגוד העניינים המקיף מכיל בתוכו החלטות הנוגעות למינויים במערכת אכיפת החוק (יועץ, פרקליט, מפכ"ל); החלטות הנוגעות למינויים של שופטים לעליון ולמחוזי ירושלים; החלטות הנוגעות לעדים או לנאשמים אחרים במשפט; עיסוק בתחום הפעילות של משרד התקשורת שיש לו השפעה על התיק הפלילי. ההגבלה תחול גם על מנכ"ל משרד ראש הממשלה ויועציו של נתניהו; ואיסור מעורבות בחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי. בין התפקידים המפורטים: מינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה ומפכ"ל.