שר הביטחון בני גנץ הנחה היום (שלישי) את שר המשפטים אבי ניסנקורן להאיץ את הליך מינוי פרקליט המדינה, במסגרת ועדת האיתור, ולהביא אותו בהקדם לאישור הממשלה. בנוסף, קרא גם לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, למנות בהקדם מפכ"ל למשטרה ולקדם את כל המינויים התקועים הבכירים בשירות המדינה. "המדינה זקוקה כעת ליציבות ולתפקוד מלא. אסור לעכב מינויים באופן שיפגע במתן המענה לאזרחי ישראל".

זאת, לאור חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אשר קבע כי אין הצדקה עניינית להימנעות הממשלה באיוש משרות בכירות בשירות המדינה, בהן פרקליט המדינה, מפכ"ל המשטרה, נציב שב"ס, חשב כללי ועוד. במכתב ששלח מנדלבליט לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולגנץ, כתב כי "אי קידום המינויים מעצים את הפגיעה בתפקוד שירות המדינה". 

גנץ תוקף את נתניהו

במכתבו הוסיף מנדלבליט: "לפיכך, אבקשכם לפעול ללא דיחוי בהתאם לסמכויותיכם לקידום מינויי קבע למשרות הבכירות בשירות המדינה, לרבות קיום בהקדם האפשרי של הדיון בממשלה בקשר להצעת החלטה למינויים אלה בהם ההליך הושלם", כתב מנדלבליט והוסיף: כי אם יש הצדקה לעיכוב במינוי יש להבהיר אותה כדי שיוכל לפתור אותה.

היועמ"ש הזכיר כי המדינה התחייבה בפני בג"ץ בעתירות נגד ההסכמים הקואליציוניים, כי לאחר 100 ימים מיום הקמת הממשלה תאייש הממשלה את התפקידים הבכירים. תקופה זו חלפה מזמן. עוד הבהיר כי הוא יתקשה להגן על הממשלה בבג"ץ אם לא תתקדם באיוש התפקידים.

דבריו של מנדלבליט באים על רקע המחלוקת בדבר מינוי פרקליט מדינה, לאחר ששר המשפטים אבי ניסנקורן הקים ועדת איתור, אך המינוי תלוי באישור הממשלה ועצם הדיון תלוי באישור של נתניהו וגנץ.