שיירות תמיכה, פרסום חוצות ופעילות נרחבת בחברה החרדית וביהודה ושומרון: אנשי הצוות שהובילו את הקמפיין הישראלי לבחירתו מחדש של הנשיא האמריקאי נחשפים היום (שלישי) אחרי חודשים של עבודה מאחורי הקלעים. 

יום הבחירות לנשיאות ארצות הברית מסכם חודשים ארוכים של קמפיינים מצד דונלד טראמפ וג'ו ביידן, עם עצרות בחירות שבחלקן הותאמו למציאות הקורונה, תשדירים בלתי פוסקים בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ושלל פניות וגימיקים בניסיון לשכנע את מאות מיליוני המצביעים, שרבים מהם כבר מימשו את זכותם בשבועות האחרונים. 

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפילדלפיה. צילום: רויטרס

מאמץ השכנוע לא התמקד רק בתוך גבולות ארצות הברית. כעת, על קו הסיום של המרוץ ההיסטורי, נחשף גם המנגנון שעומד מאחורי הקמפיין הישראלי של טראמפ, ופנה אל מאות אלפי בעלי זכות הבחירות האמריקאים שחיים בישראל, תוך התמקדות בחברה החרדית ובתושבים היהודים ביהודה ושומרון. מדובר בפעם השנייה ברציפות שבה מנהל מפעילה המפלגה הרפובליקנית בישראל, בהובלתו של עו"ד מרק צל, קמפיין בחירות בארץ, כאשר גם הפעם התגייסו למשימה שורת יועצי תקשורת ואסטרטגיה בכירים שחלקם השתתפו בקמפיין המוצלח של 2016. 

מנהל הקמפיין הוא אריאל סנדר, שותף במשרד גלעד לובינג לקשרי ממשל ויו"ר החברה, אשר שימש בעבר כמנכ"ל משרד התיירות. האסטרטג הראשי של הקמפיין הוא אמיר שניידר, לשעבר מנהל קמפיין הבחירות לכנסת של מפלגת ישראל ביתנו בשתי מערכות בחירות.

האחראים על קמפיין טראמפ בישראל מימין לשמאל: : אמיר שניידר, ירדנה חזוני, מרק צל, איציק קמיליאן, אור עמיאור  (צילום: המפלגה הרפובליקנית בישראל)
האחראים על קמפיין טראמפ בישראל מימין לשמאל: : אמיר שניידר, ירדנה חזוני, מרק צל, איציק קמיליאן, אור עמיאור (צילום: המפלגה הרפובליקנית בישראל)

את מערך התקשורת הישראלית של הקמפיין, מובילה יועצת התקשורת דנה מזרחי, ששימשה הדוברת של נפתלי בנט בעת שעמד בראש בית היהודי, ולצדה נמצא יועץ התקשורת אור עמיאור, ששימש בעבר כסגן דוברת מתאם פעולות הממשלה בשטחים. את קשרי החוץ ומערך התקשורת הזרה הוביל איציק קמיליאן, יועץ תקשורת ואסטרטגיה המייעץ לשגרירויות ומשרדי ממשלה ובעל ניסיון עשיר בהובלת מאבקים ציבוריים בעלי הד תקשורתי נרחב.

בראש מערך הפרסום והדיגיטל של הקמפיין עומד רוני ארזי, מנכ"ל חברת הפרסום 'משרוקית דיגיטל', אשר שימש בעברו ככתב בגלי צה"ל וכיום בעל פינה קבועה במגזין מוצ"ש בעיתון מקור ראשון. ירדנה חזוני ריכזה את ניהול מערך המתנדבים, אשר בשל מגבלות הקורונה פעלו במסגרת קפסולות במספר מוקדים ברחבי הארץ. 

 יועץ התקשורת ירח טוקר ניהל את הקמפיין במגזר החרדי, במטרה לרתום רבנים ואדמו"רים חשובים בארץ ובארה"ב שהביעו תמיכה פומבית בנשיא טראמפ. יועץ נוסף היה אריאל אילוז, שעיקר התמחותו בפתרונות אסטרטגיים להמרצת פעילויות שטח ותיעול חכם של זירות תקשורת פוליטיות.

הקמפיין הרפובליקני שם דגש על חיזוק הקשרים עם המתיישבים ביהודה ושומרון. אתמול התקיימה עצרת תפילה במערת המכפלה בהשתתפות ראשי מועצת יש"ע ובכירי בהנהגת ההתיישבות, ובשבועות האחרונים גם נערך סיור של שדולת ארץ ישראל בהשתתפות חברי כנסת ושרים בגוש עציון. נערך גם אירוע תמיכה בברקן עם ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, שפנה בשידור חי לקהילות אוונגליסטיות בארה"ב וקרא להם לתמוך בטראמפ

אחת היוזמות הבולטות של הקמפיין, שגם זכתה לסיקור נרחב בתקשורת הבינלאומית, הייתה שיירת התמיכה בנשיא טראמפ בשבוע שעבר. עשרות כלי רכב ומאות פעילים נסעו מתל אביב לעבר השגרירות האמריקאית בירושלים כדי להביע את אהדתם לנשיא האמריקאי על תמיכתו בישראל לאורך כהונתו.

"קמפיין הבחירות בחר להתמקד בהישגים של הנשיא טראמפ למול מדינת ישראל כמו העברת השגרירות האמריקאית לירושלים, הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, ביטול הסכם הגרעין עם איראן והסכמי השלום עם מדינות ערב כמו איחוד האמירויות, בחריין וסודן". מסביר אריאל סנדר, מנהל הקמפיין. "לוגו הקמפיין הישראלי של טראמפ בשפה העברית, מעוצב בהתאם לרוח לוגו קמפיין הבחירות האמריקני, אך המסר בעל המשמעות הכפולה הוא ברור: פנייה לקהל הישראלי-אמריקני שרובו שמרן, וידגיש את הצורך להודות לנשיא טראמפ על הישגיו כלפי מדינת ישראל, ולהודות בכך שזו הבחירה הנכונה עבור מדינת ישראל".