רפובליקת מלאווי תפתח שגרירות בירושלים, כך הודיע היום (שלישי) שר החוץ - אייזנאואר מקאקה - במהלך פגישה שקיים עם שר החוץ הישראלי גבי אשכנזי. כאמור, מדובר במדינה הראשונה מהיבשת שתפתח שגרירות בישראל.

מלוואי היא אחת משלוש המדינות האפריקאיות היחידות שלא עצרו את קשריהן עם ישראל לאחר מלחמת יום כיפור בשנת 1973, ושתי המדינות מנהלות קשר רציף כבר מספר עשורים. בין היתר, במסגרת הקשרים בין המדינות, ישראל מעניקה סיוע רב, וכעת ניתן לצפות כי הוא יגבר.

שר החוץ גבי אשכנזי ואייזנאואר מקאקה (צילום: אבי חיון)
שר החוץ גבי אשכנזי ואייזנאואר מקאקה (צילום: אבי חיון)

שר החוץ ,גבי אשכנזי, אמר: "מלאווי תהיה המדינה האפריקאית הראשונה שתפתח שגרירות בירושלים. זוהי הוכחה נוספת להתרחבות מעגל השלום וההכרה בישראל וירושלים בירתה".

המדינה האפריקאית גובלת באי טנזניה מצפון, זמביה במערב, מוזמביק בדרום וכן זימבבואה במזרח. במדינה רוב נוצרי מובהק, כאשר פחות מ-20% מתושביה הם מוסלמים או בעלי אמונה דתית אחרת.

ההודעה על פתיחת השגרירות מגיעה על רקע אמירותיו של נשיא מלאווי, לזארוס צ'אקאוורה שהודיע בחודש שעבר כי ברצונו לפתוח שגרירות בישראל. כאשר תיפתח השגרירות החדשה, מלאווי תצטרף לארצות הברית וגוואטמלה אשר כבר פתחו שגרירויות בירושלים. בנוסף, מדינות נוספות כמו קרואטיה והונדורס הודיעו גם הן על כוונותיהן לפתוח שגרירויות בבירת ישראל.