"פרשת משפטים - בושה": כ-300 בני אדם מפגינים בכיכר גורן בפתח תקווה הערב (שלישי) על מנת למחות נגד מעצרם של השכנים של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. 

ההפגנה, שאורגנה על ידי עמותת "אם תרצו", מכוונת נגד היועמ''ש מנדלבליט ובעד ראש הממשלה בנימין נתניהו. במרכז המחאה, עומדים המפגינים ומוחים על התלונות שהוגשו כנגד שכניו של מנלדלביט לאחר שאמרו לעברו "פרשת משפטים בושה", יחד עם מספר הערות נוספות.

עורכת הדין טלי גוטליב אמרה: "אין בנו פחד שיבולע לנו. אם הייתי חברה שלך, אדוני היועץ המשפטי לממשלה, ויושבת איתך לקפה, הייתי אומרת לך בפשטות - לך יקירי, אין בך אמון".

הפגנת הימין בכיכר גורן. קרדיט - אלון חכמון

המפגינים, האוחזים בדגלי ישראל ובשלטים בגנותו של היועמ''ש, כמו גם בדגלי מפלגת הליכוד, התכנסו בכיכר גורן, הזכורה בעיקר מהפגנות השמאל שהתקיימו בה מדי שבוע . המוחים צובאים על הכיכר ומביעים תמיכה בראש הממשלה נתניהו.

ההפגנה מתמקדת בשלושת המעצרים שהתבצעו נגד שכניו של מנדלבליט, לאחר שבשלושת המקרים המתלונן היה מאבטחו של היועץ המשפטי. באחד המקרים, נעצרה שכנתו של מנדלבליט ושוחררה לאחר חקירה, כמו כן, נסגר התיק נגדה. 

מפגינה בכיכר גורן (צילום: אלון חכמון)
מפגינה בכיכר גורן (צילום: אלון חכמון)

התסריטאי מני אסייג נאם בהפגנה: "עם ישראל היפה אתם, אנחנו צריכים להתמודד מול השמאל, מול התקשורת ומול הקואליציה בתוך הממשלה, שהתאחדו מול בתי המשפט כי קשה להם ללכת לקלפי. אנחנו צריכים להתאחד יחד ולהגיע לשם בעזרת השם בקרוב, ולהביס להם את הצורה. להוכיח שרק נתניהו ימשיך להנהיג את עם ישראל".

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, העביר לאחרונה פנייה אל ממלא מקום המפכ''ל, ניצב מוטי כהן, ואל מפקד מחוז מרכז ומתח ביקורת על השוטרים שחקרו את השכנים. בפנייתו תהה אוחנה האם מדובר בהנחיה של הפרקליטות או שמא היא "מהגיגי ליבם של הקצינים במשטרה". לדבריו, מעצר או חקירה של אדם שפונה או עובר ליד בית היועמ''ש אינם דבר תקין, ודרוש בירור מקיף בנושא שכן הוא מבטל את זכות הבעת הדעה של כל אדם.

הרצל חג'ג', אביה של שיר חג'ג', חיילת שנדרסה בפיגוע ליד ארמון הנציב בשנת 2017 (צילום: אלון חכמון)
הרצל חג'ג', אביה של שיר חג'ג', חיילת שנדרסה בפיגוע ליד ארמון הנציב בשנת 2017 (צילום: אלון חכמון)

ההפגנה נגד מנדלבליט היא לא היחידה שתתקיים השבוע. מחר תתקיים הפגנה בראש העין מול ביתו של שר הביטחון בני גנץ. זאת בעקבות מעצרים שהתבצעו לאחרונה בהפגנות שנערכו במקום. קבוצת "קריים מיניסטר" טוענת כי מפקד מחוז מרכז עשה דין לעצמו והחליט שאסור להפגין שם.