"תקציב 2021 - בעוד חודש": חוסר הוודאות המורגש בציבור עקב מצב ההגבלות על המשק מוביל את חלק משרי הממשלה להסביר את מתווה היציאה מהסגר השני, ביניהם שר האוצר ישראל כ"ץ, שדיבר עם עוקביו הערב (שלישי) בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו, והבטיח: "אם קבענו שישה שלבים לפתיחת המשק - משרד הבריאות יהיה חייב לעמוד בזה ולאשר את המתווים".

"משרד הבריאות צריך לפעול כדי שמה שהוחלט בממשלה ובקבינט הקורונה, אכן ייפתח", הוסיף. "ביום ראשון הקרוב אנו צפויים לפתוח את חנויות הרחוב, ובשבוע שלאחר מכן צפויים להיפתח הקניונים", אמר עוד כ"ץ. "המשק שלנו מאוד חזק. כבחודש יוני האחרון ירדה התחלואה בקורונה, ראינו את האבטלה יורדת. עכשיו, בגלל הסגר, יש עלייה באבטלה ואני נאבק לאפשר פתיחה מחודשת של מקומות העבודה".

לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)
לשכת התעסוקה בימי קורונה (צילום: מרק ישראל סלם)

באשר לסוגיית התקציב אמר כ"ץ: "אנחנו מקדמים את תקציב 2021, ועובדים עליו על מנת להביא אותו כבר בעוד חודש לאישור הממשלה, וכבר בחודש פברואר הקרוב לסיים את הליך החקיקה שלו בכנסת". שר האוצר הוסיף: "התקציב יהיה בהיקף של 416 מיליארד ש"ח, ובמסגרתו יהיו כ-50 חוקי הסדרים".

כזכור, לפני כשלושה שבועות תקף כ"ץ את ההחלטה להעביר את תקציב 2020, והאשים בכך את סיעת כחול לבן, לרבות סיעת דרך ארץ של השר יועז הנדל וחבר הכנסת צבי האוזר שאת הצעתם להעברת תקציב לכמה ימים כינה "טיפשית", והוסיף: "אם כחול לבן רוצים להתווכח על רוטציה והסכמים זה זכותם, אבל למה לקשור את זה לתקציב כל פעם ולהפוך אותו לבן ערובה?".