ישנו סיכוי קטן כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ייתן לראש הממשלה בנימין נתניהו הסדר טיעון שיאפשר לו להימנע ממשפט ציבורי, כך נודע ל"ג'רוזלם פוסט", אך אם בכל זאת נתניהו יבקש עסקה, נראה די סביר שמנדלבליט יסכים רק לכזו הכוללת תקופת מאסר. נציין כי בשנת 2018 טענו גורמים כי משרד המשפטים היה מוכן לעסקת פשרה עם נתניהו שכנראה הייתה כוללת הרשעה בהודאה חלקית, פרישה מהפוליטיקה והמנעות מכלא.

מנהיג מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ופוליטיקאים אחרים שיערו לאורך כל השנה כי משפטו של נתניהו לעולם לא יושלם מכיוון שראש הממשלה יחתום על עסקה לפני כן. הראיות שלהם הן כי נתניהו לא השקיע מאמצים להתכונן למשפטו - והחליף את עורך דינו הראשי שלוש פעמים מאז מאי - והוא ככל הנראה יחתום על העסקה לפני שבכלל יזומנו עדים.

אפשרות אחרת היא שנתניהו יאפשר לחדש את המשפט, יעריך את סיכוייו לצאת זכאי ואז יקבל החלטה לגבי עסקה. יתכן שהדבר שיחק עבור נתניהו בשנת 2018, לפני שהתקבלה החלטת כתב אישום סופית והוא החל בהתקפותיו הבלתי פוסקות נגד מערכת המשפט הפלילי, כולל תקיפות אישיות נגד מנדלבליט. באותו זמן היועץ המשפטי לממשלה היה פתוח יותר לנסות להציל את המדינה ממשפטו של ראש ממשלה נוסף.

עם זאת, כעת נודע ל"פוסט" כי נטייתו הנוכחית של מנדלבליט היא לתת לבית המשפט פסק דין ברור בפרשת השוחד נגד נתניהו. עם זאת, הוא לא סגר לחלוטין את הדלת לעסקה במקרה שנתניהו יבקש.

מנדלבליט סבור כי היה כל כך הרבה רעש סביב התיקים נגד ראש הממשלה, וכי האינטרס של הציבור הוא שבתי המשפט יקבלו החלטה סופית שהיא מעבר למחלוקת מפלגתית. תקוותו היא כי החלטת בית המשפט תבהיר גם כי שוחד תקשורתי הוא פשע שעל הפוליטיקאים להתייחס אליו ברצינות. נתניהו טען כי אין דבר כזה שוחד תקשורתי.
.
עבור ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אישומי השוחד גזרו עליו עונש מאסר של 18 חודשים (עונשו המלא היה ארוך יותר משום שכלל הרשעות אחרות), וזאת לאחר שבית המשפט העליון הפחית אותו מעונש שש השנים המקורי.

סיבה נוספת לכך שמנדלבליט עשוי להתעניין פחות בהסדר טיעון כעת היא שחלק גדול ממה שקיווה להימנע ממנו כבר התרחש. ישנה מלחמת מילים כמעט מתמדת, ולעתים אף איומים, מצד נתניהו ותומכיו נגד מנדלבליט והתביעה. מאוחר מדי להימנע מהחיכוך הלאומי שאולי היה רוצה להימנע ממנו, ולכן יש פחות מה להרוויח מכך שלא ימשיך במשפט.

לבסוף, המנדלבליט של שנת 2018 אינו המנדלבליט של שנת 2020. אם אז היה יכול היועץ המשפטי לממשלה לחשוב כי הצעת ענפי זית והפגנת גמישות היו מייצרים רצון טוב עם נתניהו, ברור שכעת הוא מאמין שרק משרד שאין לטעות בו. העמדה תבטיח שנתניהו יציית למערכת המשפט.