נושא טעון נוסף שעלה אתמול לדיון בקבינט הקורונה הוא הגדלת הקנסות, שהחרדים מתנגדים לה בתוקף. שר הבריאות יולי אדלשטיין, שפעל רבות לקידום חוק העלאת הקנסות, אמר: "הזנחנו את נושא הקנסות שהבאנו ואישרנו בקבינט ובממשלה, ומאז נעלמו עקבותיו. אנו עדים להפרות בוטות, כי אנשים יודעים שאין קנסות ושלא מגיעים אליהם. אנחנו פוגעים בעצמנו. אני מבקש התקדמות בנושא ביום ראשון".

שר הביטחון בני גנץ מודיע על התקדמות לשלב הניסויים בבני אדם בחיסון לקורונה. צילום: דוברות משרד הביטחון

גם שר הביטחון בני גנץ, שנמצא בקפריסין, ביקש לקדם את החוק ושוחח עם שרי מפלגתו החברים בקבינט הקורונה. לפי עמדתו, יש להוריד את סף הכניסה של יישובים אדומים לסגר, ולקדם מיד את נושא העלאת הקנסות, כפי שסוכם בישיבות הקבינט.

דרישתו של גנץ להעלות את הקנסות מעוררת זעם בקרב ראשי סיעת יהדות התורה. בכיר במפלגה אמר ל"מעריב": "מאכזב אותנו לראות שמי שרוצה לכהן כראש ממשלה מערב שיקולים פוליטיים ופופוליסטים בהחלטות שלו. כולם יודעים שהגדלת הקנסות היא מכה קשה לאזרחים ולעסקים. נתנגד לזה בכל מקרה. למה הוא לא מבקש להעלות את הקנסות על ההפגנות? גם זו עבירה על התקנות. התנהלותו של גנץ מראה שהוא מחפש ריב מתוקשר עם נתניהו על חשבון הציבור החרדי". גורם אחר ביהדות התורה הוסיף: "לשמחתנו, לא גנץ ולא אדלשטיין מנהלים את ישיבות המליאה בכנסת".

בינתיים פעולות האכיפה נמשכות בסכומי הקנסות הנוכחיים. ממוצאי השבת האחרונה ועד אתמול נרשמו 10,520 דוחות, 1,463 מהם בגין אי־עטיית מסיכות במרחב הציבורי. בנוסף, נרשמו 33 דוחות לאזרחים שהפרו את חובת הבידוד. 146 דוחות נרשמו בגין הימצאות במקומות שבהם נאסרה השהייה.