יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין הבוקר (שני) לישי שנרב בגל"צ ותקף את התנהלות הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, בהתנהלותם במשבר הקורונה: "ממשלת דיונים, עוסקים כל היום בסרק". זאת לאחר שאמש התפזר קבינט הקורונה בתום דיון של שבע שעות - ללא קבלת החלטות. בהמשך, התייחס גם להקלטות נתניהו שפורסמו בחדשות 13, בהן ראש הממשלה מכנה אותו "כלב קטן". 

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

"הדבר הראשון שהייתי עושה בקבינט הקורונה זה יוצא ממנו והולך לעבוד", אמר בנט. "למי שלא שם לב - אנחנו כבר בסגר שלישי. ברגע שחוגגים סגר כדבר נפלא, דוהרים לסגר שלישי". הוא הוסיף כי "כל ההחלטות שמדברים עליהן היום - כבר היו קיימות בתוכנית שלי ממרץ, אבל בגלל שיקולי קרדיט לא הפנימו אותה. יכולנו להיות בשורה אחת עם המדינות המצליחות במאבק בקורונה, אבל הממשלה עוסקת כל היום בדיוני סרק. רק אצלנו הכל היסטרי, החלטות מהיום למחר ומסיבות עיתונאים דרמטיות. ככה לא מצליחים במאבק הקורונה". 

בנט התייחס גם למצב מערכת החינוך, בעוד הדיון על פתיחת כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב נתקע בשל אי הסכמות. "המצב במערכת החינוך בלתי יאמן. עם טיפה יצירתיות היה אפשר לנצל את המצב הזה. כאילו לא סופרים את ילדי מדינת ישראל - זה דבר בלתי נתפס. אפשר היה ללמד בחוץ, זו הייתה יכולה להיות חגיגה".

בהמשך, התייחס יו"ר ימינה להקלטות נתניהו עם עד המדינה ניר חפץ שפורסמו בחדשות 13, בהן ראש הממשלה מכנה אותו "כלב קטן", ואילו רעייתו שרה נתניהו נשמעת כשהיא מכנה את שרת המשפטים לשעבר איילת שקד "אישה מופרעת". "לא מעניין אותי רכילות מלפני 10-15 שנה, כולם מדברים בצורה חופשית בשיחות הפרטיות שלהם. אני לא אתחיל להתייחס להקלטות, הבזויות בעיני", אמר בנט.

הניתוח שעברת בגב חיזק גם את עמוד השדרה הפוליטי שלך?
"אני לא צריך שום ניתוח בשביל שיהיה לי עמוד שדרה ערכי מפלדה. אנחנו נביא הנהגה חדשה לישראל. כרגע אין בחירות, אבל כשיהיו - נתעסק בזה".