יושב ראש מפלגת ישראל ביתנו, חבר הכנסת אביגדור ליברמן, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת המפלגה בכנסת, לאי קבלת ההחלטות בקבינט הקורונה. "אתמול התקיים דיון במשך שבע שעות של דיבורים ללא שום החלטה. זה לא קבינט, זה קיבינט, קבינט של אימפוטנטים", אמר ליברמן.

השר לשעבר הוסיף כי קבינט הקורונה לא מסוגל לקבל שום החלטה באופן ענייני ומקצועי, וכי הכל נובע מתוך אינטרס אישי ופוליטי. "התייעצתי עם מיטב המומחים של ישראל ביתנו, כולל מומחים ברמה הכי גבוהה מתחום החינוך והבריאות. המסקנה היא חד משמעית, חייבים לפתוח את כל כיתות בתי הספר, מא' ועד יב'", מסר חבר הכנסת.

נתניהו בעדכון מקבינט הקורונה

ליברמן טען כי מה שצריך לעשות, זה בדיקה שבועית לכל המורים והסגל הפדגוגי וכן לקיים בדיקות מדגמיות לתלמידי התיכונים. שר הביטחון לשעבר ציין כי גם במדינות הגדולות באירופה, מערכת החינוך נשארת פתוחה למרות התפשטות נגיף הקורונה.

"אבל לא צריך ללכת לאירופה", אמר ליברמן, שהוסיף: "תראו מה קורה במגזר החרדי. הם פשוט החליטו שהם פתוחים את כל מערכת החינוך, כל תלמודי התורה וכל הישיבות. פשוט קבעו עובדה מוגמרת בשטח והממשלה השלימה עם זה".

אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

ליברמן סיים את דבריו בקריאה לשלטון המקומי, לשבת עם ארגוני המורים ולא לחכות להחלטות ממשלת ישראל, אלא לקבל החלטה מושכלת על פתיחת מערכת החינוך. יו''ר ישראל ביתנו קרא "להתעלם מהממשלה והקבינט ומכל הסחבת, שכל מה שרואים שם זה חשבונות קטנים ואישיים ולא רואים דבר למען מדינת ישראל, אזרחיה ותלמידיה".