השר איציק כהן (ש"ס) התפטר היום (שלישי) מתפקידו כשר במשרד האוצר. השר שלח מכתב התפטרות לראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לאחר שיו״ר כחול לבן, שר הביטחון בני גנץ, חזר בו היום מהבטחתו לשר הפנים אריה דרעי לאפשר לכהן להישאר שר במשרד האוצר.  

מכחול לבן מסרו כי "בפנייה שהתקיימה ליו"ר המפלגה בני גנץ בעניין, הבהיר השר כי נהיה נכונים לדון במינויים רק במסגרת הסדר מינויים כולל ולא כטלאי על טלאי בנושאים כה קריטיים, וכי לא נאשר כל מינוי פרטני שאינו חלק מהבטחת הסדר מינויים כולל שיבטיח התנהלות תקינה".

גורמים בש"ס אמרו כי "אמש התקיימה שיחה בין דרעי לגנץ. גנץ הבטיח להשאיר את כהן בתפקיד שר במשרד האוצר. באורח פלא הבוקר, כנראה, בלחץ גורם בכחול לבן, גנץ שינה את דעתו והודיע שהוא מסכים בתנאי למינוי מנכ"ל משרד המשפטים. ההתנהגות הזאת מאוד לא מקובלת עלינו. איציק כהן ימשיך לעבוד כסגן שר במשרד האוצר ולפעול כפי שעשה עד כה להוצאת ישראל מהמשבר הכלכלי".

בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בני גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

לפני חמישה ימים הודיע כהן כי הוא מוותר על תפקיד שר השיכון ומעדיף להתמקד בפעילותו במשרד האוצר: "בשל האתגרים הכלכליים עמם מתמודדת מדינת ישראל בימים אלה, אני סבור כי ראוי שאקדיש את כל מרצי וניסיוני לפעילותי במשרד האוצר. לאור זאת, אני מגיש בזאת את התפטרותי מתפקיד שר השיכון", אמר.