נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שוחח הערב (שלישי) עם הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ג'ו ביידן, ובירך אותו עם היבחרו. "לארה״ב אין בת ברית חזקה יותר ממדינת ישראל, אין חזקה מהחברות בין העם האמריקני והעם בישראל, ולנשיא בארצות הברית אין חבר גדול יותר מנשיא במדינת ישראל כפי שהוכחנו לאורך השנים״, אמר ריבלין לביידן. 

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

"כחבר וותיק של מדינת ישראל אתה יודע שחברותנו נעוצה בערכים הניצבים מעל לפוליטיקה המפלגתית ואין לנו ספק, שתחת הנהגתך ארה"ב מחויבת לביטחונה ולשגשוגה של ישראל", הוסיף הנשיא. 

עוד ציין הנשיא כי הוא מצפה לעבוד עם הנשיא הנבחר לבניית גשרים נוספים ותקווה לאזור כפי שהביאו הסכמי אברהם שנחתמו לאחרונה. ״שמחתי לקבל את פניך בירושלים כסגן הנשיא, ואשמח לקבל את פנייך פה בירושלים כשתגיע לבקר כנשיא,״ אמר הנשיא וביקש מביידן להעביר את איחוליו גם לסגנית הנבחרת, קמלה האריס.

כעבור כחצי שעה שוחח גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם ביידן. נתניהו אמר כי "הקשר המיוחד בין ישראל לארה"ב הוא נדבך יסוד בביטחונה של ישראל ובמדיניותה".

השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב כדי לדון בנושאים הרבים שעומדים על הפרק וחזרו והדגישו את הצורך להמשיך לחזק את "הברית האיתנה בין ארה"ב לישראל".

כזכור, בכירי הממשל הישראלי נמנעו עד עתה מלברך את ביידן על ניצחונו, לאור הקשר החם בין ישראל לבין הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, שטרם קיבל את תוצאות הבחירות ומתכנן לפנות לערכאות משפטיות ולערער על הפסדו.