"לא ניתן לכם את חופש הביטוי שהתרגלתם", אלו המילים אשר שמעו הלילה, בין שלישי לרביעי, הוריו של סרן תם פרקש ז''ל, שנהרג במלחמת לבנון השניה, במהלך הפגנה שערכו תומכי ראש הממשלה בנימין נתניהו, מול ביתם שבקיסריה.

משפחת פרקש מתגוררת סמוך לבית ראש הממשלה בקיסריה, ולאחרונה אפשרה למספר פעילי מחאה להשתמש בגג ביתם, על מנת לשאת דברים לעבר ביתו של נתניהו. בעקבות כך, הפגינו תומכי ראש הממשלה מתחת לביתם.

ההפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
ההפגנה מול ביתו של נתניהו בקיסריה (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)

"משפחת פרקש, זה שאיבדתם בן לא מקנה לכם את הזכות", צעקו המפגינים. המפגינים אמרו כי ישארו ויפגינו "כל עוד תארחו את האנרכיסטים על הגג של הבית שלכם. לא ניתן לכם פה את חופש הביטוי שהתרגלתם".

בתגובה להפגנה, כתבה ענת, אימו של סרן פרקש, את הדברים הבאים: "בנימין נתניהו הוא אדם ציבורי, הוא בחר להיות ראש ממשלה". עוד הוסיפה האם כי "בושה שמשטרת ישראל אפשרה למפגינים לעמוד מתחת לבית של אזרחים פרטיים. לביבי מקימים גדרות, וילונות שחורים ואמצעי הגנה, ואצלנו, האזרחים הפשוטים הם עומדים ונותנים במשך שעה לומר דברי שנאה".

למפגינים נגדה כתבה ענת, "ליכודניקים יקרים אשר עמדו הערב מתחת לחלונינו, תם שלנו נהרג גם בשבילכם. מגיע לכולנו יותר טוב".

בתגובה למחאה בול בית משפחת פרקש אמר הבוקר שר החינוך יואב גלנט: "כל מה שקשור למשפחה שכולה או למשפחות שכולות אצלי הוא קודש, ובדבר הזה אסור לפגוע, לא משנה מי הם". הדברים נאמרים בתכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

"סרן תם פרקש ז"ל היה טייס, גיבור. ההורים של תם, ענת ודורון פרקש, הם אוהבי הארץ הזו"' אמר חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת "יש עתיד-תל''ם", שהוסיף: "חבורת האפסים שמקללת אותם מול ביתם, היא עדות נוספת לפצע שהביביזם פוצע בעם שלנו. תסתכלו על עצמכם, איך אין בכם בושה מול כל המדינה, מול אוהביה, אלו שנתנו לה את כל אשר יכלו לתת".

חבר הכנסת עופר שלח: ״הפגנת הביביסטים מול בית משפחת פרקש בקיסריה, והדברים שהטיחו במשפחה השכולה, מזעזעים ומקוממים. בעיני כנופיות נתניהו' הוא מעל לכל, גם מעל למי שקורבנו למען המדינה הוא הקשה מכולם. והמשטרה? עסוקה כנראה בבלימת צוללות מפלסטיק״.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר הגיב גם הוא לסרטון בו נשמעות קריאות הגנאי למשפחה ואמר כי הוא "מבקש לגנות את הבחירה של מפגינים למחות אל מול ביתה של משפחת פרקש ואת הדברים הקשים שנאמרו שם. עצוב ורע שיש מי שעובר את הגבול ובוחר לכרוז ברחוב את מול משפחה שכולה. שולח חיבוק וחיזוק למשפחה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות קריאה על הקמת רעש במסגרת הפגנה שהתקיימה בקיסריה מול בית פרטי, הגיעו שוטרים תוך זמן קצר ופעלו מיידית להרגעת העימותים ולהפסקת הרעש. במהלך הטיפול באירוע ביקשו השוטרים מהמפגינים לזוז לתחילת הרחוב שכן יש איסור להפגין מול ביתו הפרטי של אזרח והמפגינים סירבו. השוטרים עצרו לחקירה מפגינה שהקימה רעש באמצעות רמקול, סירבה להזדהות בפניהם, סירבה לעיכוב ובתום חקירתה שוחררה. נמשיך לאפשר לכל אדם את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת החוק והסדר הציבורי".