ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה היום (רביעי) את האמירות הקשות וכינויי הגנאי שהטיחו תומכיו במשפחת פרקש ששכלה את בנה, סרן תם פרקש ז"ל, במלחמת לבנון השנייה. מלשכתו של רה"מ נמסר, כי "כמי שחווה על בשרו את ייסורי השכול, ראש הממשלה נתניהו מקפיד כל חייו לכבד את תחושת האובדן של כל המשפחות השכולות, וכך חייבים לנהוג כולם - מימין ומשמאל. ראש הממשלה מגנה בתוקף כל אמירה מסוג זה שקשורה לאובדן השכול, לרבות קריאה מסוג זה שהושמעה בקיסריה". 

רבים גינו היום את קריאות הגנאי של תומכי ראש הממשלה  כלפי משפחת פרקש  שמתגוררת סמוך לביתו בקיסריה ואפשרה למספר פעילי מחאה להשתמש בגג ביתה, על מנת לשאת דברים לעבר ביתו של נתניהו, ובעקבות כך הוטחו בה אמש דברים מקוממים.

אחותו של תם, השחקנית עמית פרקש, כתבה פוסט באינסטגרם בו התייחסה לאירוע: "הגידופים וההשמצות האישיות שהוריי חטפו הלילה, הם בעיניי שפל המין האנושי וקו אדום מסוכן שנחצה".

View this post on Instagram

A post shared by Amit Farkas Yonas (@amitfar)

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ כתב בטוויטר כי "שוחחתי הבוקר עם דורון פרקש, אביו של תם פרקש ז"ל שנפל במלחמת לבנון ה-2, וביקשתי לחזק את ידיו ואת ידי אשתו ענת, אחרי שמפגינים קראו להם קריאות גנאי מזעזעות רק משום שאירחו מפגינים נגד ראש הממשלה.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין כתב, כי "מה שהתרחש מול בית משפחת פרקש הוא לא מחאה. זו אינה דרכנו. ואל תאמרו 'אבל', ומספיק עם 'לא שמענו אותך כש'... פשוט הביטו ואמרו בקול רם: זו לא דרכנו ולא נשתוק, כִּי שֶׁקֶט הוּא רֶפֶשׁ".

בטרם גינה נתניהו את האירוע, קראה יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ מיקי חיימוביץ' (כחול לבן) לראש הממשלה לגנות את קריאות גנאי כלפי המשפחה השכולה: "הגיע אלי סרטון ובו תומכי נתניהו קוראים קריאות גנאי לעבר משפחה שכולה בקיסריה. אפילו עכשיו, כשאני מדברת על זה, עולה בי צמרמורת. הם מזכירים את האסון באופן משפיל. ראש הממשלה צריך להתנצל ולגנות את האירוע, בשל היותו מפרק חברה, בזמן שאנו צריכים לקרוא לאחווה, חמלה והדדיות. אני קוראת לראש הממשלה לגנות את המקרה מיד".

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

השר רפי פרץ כתב בטוויטר: "‏תם פרקש היה חניך שלי בקורס הטיס, עמדתי בגאווה לצדו ברחבת המסדרים עת שקיבל את כנפי הטיס. הוא היה טייס ולוחם יקר שנפל בקרב בהגנה על עמו וארצו. המשפחה שלו איבדה את היקר מכל. ‏ההתנהגות של המפגינים מגונה. שום משפחה שכולה לא צריכה לקבל כאלו קריאות. ‏חייבים להוריד את הלהבות. עם אחד אנחנו".

אלי בן שם, יו"ר ארגון יד לבנים: "יש להוציא את השכול מהשיח הפוליטי. אמירות משני צדי המתרס הפוליטי מחללות את כבוד הנופלים ופוגעות במשפחות השכולות בישראל".