מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו קיים היום (חמישי) ביקור חסר תקדים בהתנחלות, כאשר הגיע ליקב פסגות שבשער בנימין. כאמור, מדובר בפעם הראשונה בה בכיר אמריקאי מבקר באזור. משם הוא המריא לביקור ברמת הגולן, שממשלו של טראמפ הכיר בריבונות הישראלית עליה. במהלך הביקור, הוא הכריז על שינוי במדיניות, במסגרתו מוצרים שמקורם בהתנחלויות, יסומנו כמוצרים "תוצרת ישראל". פומפיאו כתב  בספר האורחים ביקב: "זו ברכה להיות כאן ביהודה ושמרון. הלוואי שאני לא אהיה המזכיר המדינה האחרון שמגיע למקום היפה הזה"

מוקדם יותר היום, פומפאו וראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הצהרה נוספת לתקשורת. בנאומו הודה נתניהו לשר החוץ האמריקאי ואמר: "אני מודה לממשל טראמפ על הסיוע המשמעותי בהשגת השלום בין ישראל ומדינות ערב. לארה"ב יש תפקיד גדול ומשמעותי במיוחד בהפצת השלום במזרח התיכון".

עוד אמר ראש הממשלה: "היחסים בין ישראל לארה"ב הגיעו לרמה חסרת תקדים בתקופת ממשל טראמפ. ארה"ב היא החברה הטובה ביותר של ישראל. אנחנו מודים לממשל טראמפ על מסע הלחץ שהופעל על איראן".

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר שהוא דן עם נתניהו בנוגע ל"איום האיראני במזרח התיכון - אנחנו פועלים נגדו יחד". בנוסף, הבטיח פומפאו שארה"ב תטיל סנקציות נוספות על איראן". 

בנוסף, סיפק פומפאו אמירה מעניינת בנוגע לתנועת ה-BDS הקוראת להחרמת מדינת ישראל בעולם ואמר: "ארה"ב תפעל להחרים את התנועה ותגבש צעדים מידיים נגדה. התנועה תוגדר כתנועה אנטישמית".

פומפאו הבהיר כי מאמצי השלום באזור לא נפסקים לרגע ואמר כי הוא "מקווה שיושג בהקדם פתרון בין הישראלים והפלסטינים". מעבר לכך, התייחס גם לשיחות עם לבנון ואמר כי הוא מקווה שהן יפתרו במהרה, ובצורה טובה.

"ביקור מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הוא עוד ציון דרך היסטורי ביחסי החוץ של מדינת ישראל", אמר היום יו''ר הכנסת, ח''כ יריב לוין, לאור ביקורו של פומפאו ביהודה ושומרון. לוין טען כי מדובר בניצחון נוסף של מדיניות נתניהו "להעמקת אחיזתנו בארץ ישראל".

"אני מברך את מזכיר המדינה על ביקורו החשוב ועל הצהרתו כי ארגוני ה-BDS יוכרזו כתנועה אנטישמית. עמדתו האמיצה והנחרצת תירשם לתמיד כעמידה נחושה לצד הצדק והאמת ההיסטורית", חתם לוין את דבריו.