מגיש "המקור", רביב דרוקר, שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM אודות ההקלטות ששודרו בתוכניתו השבוע, של השיחות שקיים ניר חפץ עם בני משפחת נתניהו ומקורביהם.

אני רוצה לפרגן לך על התחקיר המעולה שעשית, ואתה ראוי לשבח. עכשיו, תראה, צפיתי בתחקיר הזה בשני חלקיו. בשיחות שחשפת יש הרבה איומים קשים, סודות עסיסיים, אבל אם אתה סוגר את הכול ועוטף את הכול, זה נשמע כמו במאפיה.
"נכון, זה נשמע כמו במאפיה, ובעיקר מדגיש את העובדה שיש תיק אחד שרשויות אכיפת החוק פשוט לא העזו לפתוח במדינת ישראל, והוא תיק מאוד חשוב, התיק נגד 'ישראל היום'. כשארנון מילצ'ן אומר כבר בסוף 2009, מצטט את שלדון אדלסון, הבעלים של 'ישראל היום', כאומר: 'אני הקמתי את העיתון בשביל בנימין נתניהו'. אם נאמר משפט כזה, ואם זאת באמת הייתה כוונת העיתון, אז העיתון לא חוקי. אתה לא יכול להקים עיתון בשביל פוליטיקאי, אתה אמור להקים עיתון בשביל חופש הביטוי, מגוון דעות, ואז אתה נהנה מכל ההגנות שקיימות בחוק. להגיד משפטים כמו, 'אם הוא יתקוף את ראש הממשלה, אני אפיץ מיליון עותקים מהעיתון', אז בעצם אתה חובר לליכוד, זאת אומרת, אתה חלק מהליכוד, אתה מנהל תעמולה פוליטית, זה לא חוקי במדינת ישראל".

יש בקלטות תשובות להליך המשפטי, או שזה חשוב רק לשיח הציבורי, לשיח התקשורתי אולי?
"כל הקלטות הללו הן בעצם ראיות בהליך המשפטי, אבל אם אתה מתכוון לכך שהן לא האקדח המעשן, אז אתה צודק, הן בפריפריה. זאת אומרת, כשירצו להוכיח שנתניהו מקבל מתנות ממילצ'ן וטובות הנאה, אז ללא ספק, יוכלו להשתמש בכך שבזמן אמת, אומר ניר חפץ: 'שרה נתניהו מקבלת מתנות מניקול ראידמן, וזה הדפוס, וכל מי שרוצה להתקרב למשפחת נתניהו, מעתיר עליהם מתנות'. וכשירצו להוכיח את האישומים בתיק 2000 על נוני מוזס, יגידו, 'הנה, תראו את הניסיון לעסקה בסוף 2009'".

לאורך כל התוכנית, שאלתי את עצמי, איך ראש הממשלה שיש לו כל כך הרבה נושאים על הראש, ואני אומר את זה במלוא הרצינות, מתעסק בשטויות, כמו, 'תוריד כתבה, תוריד ידיעה, פוסט כזה, תמונה כזאת'. אתה יכול להסביר את זה?
"להסביר אני לא יכול, אבל אני יכול להגיד שבאמת היו הרבה שנים, שהיו מגיעים דיווחים כאלה, ורוב הציבור, בצדק, לא האמין להם. היה אומר, 'מה, נתניהו מתעסק באיזו ידיעה ב'וואלה' או ב'ידיעות' או במסגור או בכיתוב תמונה?'. וכל מי שמדבר ומגנה את העובדה שאדם אחד מקליט אדם שני, צריך לזכור שרק בזכות ההקלטות ההלו, נולדו לנו ההוכחות שזה באמת המצב שנתניהו משחית המון המון מזמנו. אגב, ניר חפץ, גם כעד מדינה, מעיד על כך שיכולה להגיע שאילתה ללשכת ראש הממשלה על משהו שיאיר אמר לנהגים, וראש הממשלה יומיים-שלושה יושבת מעבודתו ולא יעבוד, ויתעסק רק בקשקוש הזה".

זה נשמע נורא, כי ראש ממשלה שענייני ביטחון וכלכלה ודיני נפשות, מתפנה יומיים לטפל באיזו ידיעה או תמונה או פוסט, זה צריך להחריד כל אחד.  
"נכון, וכל מי ששואל מה ההשפעה של כל היחסים הסבוכים בתוך משפחת נתניהו, שאנחנו מתעסקים בהם לעייפה, על ענייני המדינה, הנה תשובה אחת מיני תשובות רבות".

אגב, תראה את נפלאות הטבע האנושי. בקלטות, נתניהו מכנה את בנט 'כלב קטן', שרה מכנה את איילת שקד 'מופרעת', ושניהם רצו ועוד ירוצו אליהם, ויקימו איתם ממשלה.
"שמע, זה דבר פסיכי. כשאנשים שואלים את נפתלי בנט ואיילת שקד למה הם לא מגיבים כל השנים, אז הם עונים בכל מיני תשובות יחסית שפויות ורציונליות, של 'מה? מה נעשה, ואיך נגיד? ואיך זה?'. אני חושב שזה כבר הגיע באמת למקומות שזה כמו איזו אישה מוכה שכל הזמן חוזרת לבעלה המכה, כי היא חושבת שהפעם הוא ישתנה, והפעם זה יהיה אחרת, או הפעם בגלל הילדים נחזור. זה כמעט בלתי אנושי, ואני חושב שגם הציבור מקבל את זה ככה. זאת אומרת, זה פוגע מאוד ביכולת שלהם להיראות כמנהיגים, כשהם כל הזמן מוכנים להמשיך לספוג ולעולם לא לענות. פרסמתי שם את הסיפור שגברת נתניהו מפטרת את מנהל הקמפיין של נתניהו ב-2015, שבועיים לפני הסוף, בצרחות. החטא הגדול של אותו אדם היה שהוא שיתף פוסט של נפתלי בנט בפייסבוק שמחמיא לנתניהו. זאת אומרת, אמר מנהל הקמפיין, 'אם נפתלי בנט, מנהיג המפלגה האחות הקטנה, מחמיא לנתניהו על זה שהוא יוצא לנאום בקונגרס, אז אני אשתף את זה, כי זה דווקא מקטין את נפתלי בנט, ומגדיל את בנימין נתניהו'. על הדבר הזה, היא פשוט ערפה לו את הראש בצרחות אימים".

אז הבוקר כשהיא קמה ורואה סקר של 'מעריב' שימינה 24 מנדטים והליכוד 27, אז את מי היא רוצה לפטר?
"את כל מי שסביבה, אבל אני בטוח שמעל הכול, היא נשבעת בנקיטת חפץ, שהיה לא תהיה, ואנחנו נשאיר את האנשים האלה מחוץ לממשלה, נדרוס אותם בקמפיין, נעשה כל דבר כדי שהם לא יהיו".

בדילמה שנתניהו נמצא בה, להקדים את הבחירות או לא, אני מניח שהנתון הזה של נפתלי בנט נלקח בחשבון.
"ללא ספק, אבל נדמה שנתניהו פשוט לא מתנהל פה ברציונליות. זאת אומרת, אני אגיד לך מה הדוגמה הכי טובה לזה - נתניהו תמיד אוהב להשאיר את כל האפשרויות פתוחות עד לרגע האחרון, כל אחד מאיתנו אוהב, זו תכונה מאוד אנושית, ופה הוא אפילו לא מכניס את כחול לבן, לפחות לעת עתה, לדילמה של הקרע הפנימי ביניהן. זאת אומרת, תאר לך שנתניהו היה מתחיל להעביר את תקציב 2021 - לא מסיים, אבל מתחיל, זה הרי תהליך מאוד ארוך - מעביר אותו בממשלה, מעביר אותו בקריאה ראשונה, ואומר לכחול לבן, 'מה אתם רצים היום לבחירות? בפברואר אני מעביר את זה, תחכו לפברואר, תחכו למרץ', אז היה שם ויכוח פנימי, ויכול להיות שהם היו נשארים, כי אין להם אופציות כאלה טובות. זה שהוא אפילו לא עושה את זה, לא משאיר לעצמו את האופציה".

זה מלמד אותך שהוא הולך לבחירות?
"כן, זאת אומרת, יכולים לבוא שינויים של הרגע האחרון".

להערכתך?
"להערכתי, זה ממש נראה שהוא דוהר לבחירות, הוא אפילו לא עושה את מראית העין הזאת, את העמדת הפנים הזאת, כדי לשמור את האופציה של לא ללכת לבחירות. יכול להיות שזו החלטה שהוא יהנה ממנה ויצליח בה, אבל בגלל שההתלבטות היא כל כך כבדה, אתה תמה, למה הוא לא מנסה לפחות להשאיר את האופציות בשביל עצמו".

אבל אם הוא דוהר לבחירות, הוא אדם זהיר, אז הוא משקלל את הכול, כולל את זה שימינה דוהרת למעלה.
"נכון, זה נשמע הזוי. אבל כנראה שבבלפור, המחשבה שאם לא נלך לבחירות עכשיו, עוד חלילה נצטרך לפנות את המעון בנובמבר שנה הבאה, היא כל כך מטילה אימה על יושבי הבית שהם מעדיפים ללכת לבחירות כדי לנצח את התסריט הזה".

כלומר, הם הולכים לבחירות כדי להציל את בלפור?
"כדי להתחמק מהרוטציה, כי ברור להם שאם עכשיו לא מתחמקים מהרוטציה, אם מעבירים את תקציב 2021-2020, לא תהיה כמעט דרך לא להעביר את הרוטציה, כי אחרי זה, כבר אין חורים בהסכם, זה החור האחרון, זה חור ענק שהותיר ההסכם, אבל זה החור האחרון שנותר כנראה".

הקרב על בלפור הייתי אומר.
"אני לא חושב שאפשר לחלץ אותו מבלפור, יבוא יום, יצטרכו הימ"מ להגיע. אני לא חושב שמישהו רואה דרך שהם עוזבים את בלפור מרצונם".