מאחורי גבם של חבריו למפלגה: יו"ר כחול לבן בני גנץ סיכם על הפשרה בעניין המינויים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו מבלי שחבריו לצמרת המפלגה, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן, ידעו על כך - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 12. הסכם הפשרה מכונה "דיל חשכ"ל-מנכ"ל" שכן סוכם על מינוי יהלי רוטנברג כחשב הכללי למשרד האוצר, בתמורה למינויו של מקורבו של גנץ, הוד בצר, כמנכ"ל משרד ראש הממשלה החלופי.

נתניהו בלייב בפייסבוק על תקציב 2020-21

לפי הפרסום, גנץ העביר את הדיל במחטף מאחורי גבם של אשכנזי וניסנקורן, שגילו על כך מסדר היום של ישיבת הממשלה ביום ראשון, אז יובאו לאישור המינויים שסוכמו. בקרב ח"כים מכחול לבן יש כעס ואכזבה על כך ששוב נכנעו לנתניהו והתיישרו לפי הגחמות שלו.

עוד דווח כי במפלגה מנסים להציג חזית אחידה, אבל ישנם כאלו שהמומים מהכניעה לתכתיב של נתניהו לא למנות מנכ"ל למשרד המשפטים בעוד שאר המינויים מתקדמים. חלקם אף חוששים חשש כי הדיל הזה מאותת על עסקה גדולה יותר, במסגרתה ידחה מועד העברת התקציב כדי שלנתניהו יהיה מועד נוח יותר ללכת לבחירות.

בתוך כך, שר התקשורת יועז הנדל הודיע כי יחרים מחר את ישיבת הממשלה. הנדל מסר למפלגתו כי סדר היום אינו ענייני. לדבריו, מקדמים מינויים לפני נושאים מהותיים כמו תשתית אינטרנט לפריפריה ודברים עקרוניים שצריך לבצע לפני שהממשלה מתפזרת.

בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו ובני גנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

כזכור, השבוע פנה היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, לשר האוצר ישראל כ"ץ בבקשה דחופה לאייש את תפקיד החשב הכללי במשרדו. "מצב בו אין חשב כללי מכהן, ומשכך לא מופעלות כלל הסמכויות המסורות לו, פוגם באופן משמעותי באופן התנהלות התקציבית של הממשלה", כתב מנדלבליט במכתב לשר האוצר.

"לנוכח המצב המתואר, כפי שנמסר לך גם על ידי היועץ המשפטי למשרד האוצר, וכפי שאף הבהרתי לך בשיחתנו האחרונה, לא ניתן להותיר את תפקיד החשש הכללי לא מאויש. על כן, אבקשך למצער לפעול להטלת תפקיד החשב הכללי באופן דחוף על אחד מעובדי המשרד, וזאת עד למינוי קבוע, שאף אותו יש לאייש במהירות", הדגיש היועמ"ש. 

כץ השיב: "היועמ"ש צודק, יש למנות מיד חשב כללי בשל חשיבות התפקיד בתקופה זו. אני פועל כדי לוודא שזה יקרה כבר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. יש מועמד שאושר פה אחד ע"י ועדת המינויים ואני מצפה מכל הגורמים לגלות אחריות ולאפשר את המינוי".