הליכוד וכחול לבן סיכמו על מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר, בתמורה למינוי מקורבו של בני גנץ, הוד בצר, למנכ”ל משרד ראש הממשלה החליפי. שר המדע והטכנולוגיה וחבר קבינט הקורונה יזהר שי (כחול לבן) שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על עסקת המינויים שנרקמה בין ראש הממשלה ושר הביטחון באשר למינוי המנכ"ל והתייחס לשיח שמתדרדר בתקופה האחרונה בחברה הישראלית, ולאמירות הקשות כנגד משפחות שכולות.

יוכפז: בוקר טוב לשר המדע והטכנולוגיה יזהר שי.
"בוקר טוב, אי אפשר בלי להגיב למה ששמענו כאן הרגע, אני רוצה לשלוח חיבוק חם לאורה אמא של רז ז"ל שנפל בהגנה על המולדת, מי שצעקו לה אתמול זה בדיוק העניין, לא ידעתם שאתם צועקים לאם שכולה אבל זה לא חשוב, תתביישו לכם הצועקים לאזרחים ישראליים בכינויי בוגדים ועוכרי ישראל. זו בושה, חוצפה וההתדרדרות שאליה הגענו במדינה שלנו, הסתה ושיסוי".

יוכפז: של מי?
"כל מי ששולח אנשים עם כתובות ודגלים כדי לקלל אזרחים ישראליים".

יוכפז: אתה רומז לגונן בן יצחק?
"אני לא רומז לשום דבר, אני אומר שכל אדם במדינת ישראל שקורא לאחר בוגד כי הלך להפגין על דבר שחשוב לו הוא אדם שצריך להתבייש בעצמו. הנה הדוגמה, קראת לאם שכולה שאיבדה את היקר לה מכל בוגדת, תתבייש לך ואני מקווה שזה יעורר חרטה. באשר למה ששאלתם, מכיוון שהעלה מישהו מבני משפחתו של רה"מ את ההשערה שיש פה אירוע ביטחוני ונפגע משהו בביטחון רה"מ".

יוכפז: איפה נמצאת הכתובת של רה"מ, בבית הפרטי בקיסריה זה בגוגל, נמצא בקלות.
"יש לי הצעה, אני קורא למשטרת ישראל איך קרה שיצא ציוץ מבית רה"מ מקיסריה, לחקור את האשם במחדל הביטחוני, להעמיד אותו אם צריך על מקומו".

יוכפז: המשטרה צריכה לחקור את מי שהפיץ את אותה תמונה שיוצאת לכאורה מבית ראש הממשלה בקיסריה?
"אם נעשה מחדל ביטחוני ואם מתוך בית רה"מ הוצא ציוץ שמסכן את ביטחון רה"מ, יחקרו למה ואיך יכול להיות שזה מבית רה"מ, והאמת תצא לאור".

יוכפז: מי יכול לעמוד מאחורי זה?
"אין לי מושג מי  מתוך בית רה"מ בקיסריה קורא לאנשים להפגין מול ביתה של משפחה שכולה, זה בושה גדולה. מי שעשה את זה ידע שיש שם משפחה שכולה".

דוידוב: תעלה את הנושא היום לישיבה?
"לא, יש סדר יום בישיבת ממשלה, הנושאים האלה הם נושאים של ערכים וחינוך".

דוידוב: אולי היה כדאי להתחיל לדבר על ערכים; יוכפז: ידעת?
"לא ידעתי, אני מניח שאתה שואל על מינוי הוד בצר לתפקיד מנכ"ל משרד רה"מ".

יוכפז: מי כן ידע, כי אשכנזי וניסנקורן לא ידעו, מי כן ידע על ההסכם?
"ידע מי שצריך לדעת ומעלה את סדר היום של הממשלה. יש מספר אנשים שעוסקים בכך. לבני גנץ יש הסמכות והאחריות למנות מינויים במסגרת משרדו ואחרים, כמו שמיניתי מנכ"לית למשרד שלי ולא שאלתי אף אחד פרט לתיאום מול מזכירות רה"מ גם בני גנץ רשאי, המינוי עצמו הוא ראוי, האדם עצמו הוא ראוי".

דוידוב: לא זה העניין, למה בשקט ומתחת לאף של כולם ובעד מה? 
"כל מינוי כזה לא מוציאים הודעה לא בתקשורת ולא לסיעה כי זה סדר יום פנימי. יו"ר המפלגה החליט לבצע מינוי, זכותו, סמכותו, הוא מביא את המינוי לאישור הממשלה ויהיו מינויים נוספים".

יוכפז: אני לא מתווכח על כך שזו זכותו ובסמכותו, אבל יש עניין נוסף. ה'דיל' בין נתניהו לגנץ הוא סביב הוד בצר שאמור להיות מנכ"ל משרד רה"מ החליפי שלא יוקם.
"המשרד יוקם או לא היא לא השאלה. השאלה היא אם יש שם עבודה כרגע ויש המון עבודה, הוא מתכלל את עבודת כחול לבן בממשלה".

יוכפז: איפה שאר המינויים הבכירים?
"זה לא במקום, זה בנוסף. אבל כשאתה מאשים אותנו בכך שלא ממנים מנכ"ל למשרד המשפטים, מה זה אנשים שלנו?".

יוכפז: אבל אם עושים דיל.
"לך תשאל את רה"מ למה הוא מונע".

יוכפז: אז סביב המינויים החשובים באמת.
"עשינו שורה של דילים כמו שאתה קורא להם, הסכמות, ואם לא ימנו מנכ"ל למשרד המשפטים תשאלו את רה"מ למה הוא מונע ממדינת ישראל מנכ"ל לאחד המשרדים החשובים שלה".

יוכפז: ניסנקורן לא מגיע לישיבה היום.
"אנחנו לא יודעים אם יגיע".

יוכפז: לפי הפרסום הבוקר.
"יש תסכול מוצדק אצל אבי נינסקורן שעושה עבודה סביב השעון למען אזרחי המדינה, הוא מגן על הדמוקרטיה, רה"מ מחליט משיקולים אישיים ציניים לחלוטין שנושא מינוי מנכ"ל משרד המשפטים". 

יוכפז: זה גנץ.
"זה לא אנחנו, מי שלא מביא אותו לממשלה זה רה"מ, תפנו את השאלות למי שמונע מאזרחי ישראל תקציב לשנת 21 מינוי למשרדים בממשלה ומינויים אחרים, למה אלינו?"

דוידוב: האם יש פיצול?
"אין פיצול בכחול לבן, צר לי לאכזב את מי ששומע ומצפה בכיליון עיניים. כחול לבן מאוחדת אחרי בני גנץ. בהחלט יש תסכול".

דוידוב: העסק מתפרק ; יוכפז: אולי זה איתות של גנץ לנתניהו שילך איתו.
"גנץ עוסק כל הזמן בדברים הנכונים עבור אזרחי ישראל, אנחנו נלחמים על תקציב וממשלה מתפקדת, על חקיקה בכנסת ומינויים".

יוכפז: הדיל הזה לא מוכיח שגנץ ילך עם נתניהו ויוותר על רוטציה ועל אישור תקציב המדינה?
"הדיל מוכיח שגנץ מנסה לגרום לממשלה לתפקד, בניגוד לצד השני. מי שמונע שורה של מינויים, תקציב בשנה הקשה ביותר בתולדותיה במובן הכלכלי ולא משרת את מדינת ישראל סביב השעון לצרכיה, תפנו אליו את השאלות".

דוידוב: הוד בצר יפתרו הכל.
"הוד חלק מהעבודה השוטפת של כחול לבן, יש שורת מינויים שתגיע אחריו".