עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד נתניהו, עלה בסוף השבוע לכותרות לאחר שפרסם בטוויטר ניתוח ממנו עולה כי מי שארגן את הפגנת פעילי הליכוד מול משפחת פרקש השכולה עשה זאת מתוך בית משפחת נתניהו בקיסריה, כשהרמיזה היא ליאיר נתניהו. הבוקר (ראשון) הוא שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM.

אתה משווה את מה שקורה פה לתהליכים?
אני חושב שזו טעות להשוות לתהליכים, צריך להסתכל על המציאות כיום, והיא קשה, ולא צריך ללכת להשוואות פסולות, ובתחילת השיחה אני אגיד שכל השוואה לגרמניה הנאצית זה פסול ואני מגנה את זה. המציאות שלנו קשה כמו שהיא ולא צריך להשוות את זה לשום דבר.

מאיפה מקבלים את ההוראות? ספר את ממצאיך.
בשבוע שעבר כולנו התוודענו להפגנה שהייתה מול משפחת פרקש בקיסריה. משפחה שהיא בין המתנגדים של נתניהו, הזמינה פעילים אליה הביתה להפגין קרוב לבית של נתניהו ופעילי ליכוד הגיעו מול הבית וצעקו דברים מאוד קשים כנגד המשפחה, שהיא לצערנו משפחה שכולה שאיבדה את תם פרקש במלחמת לבנון השנייה. אחת הפעילות הבולטות היא אורלי לב, פעילה מוכרת שעושה הרבה הפגנות. מי שמובילה את נתניהו להיפגש איתה זו חני, שנמצאת בכל הקבוצות האלה...

העוזרת האישית של נתניהו.
היא מפיצה באותו יום של ההפגנה מפה שאמורה לעזור לפעילים שאמורים להגיע להפגנה להוביל אותם למשפחת פרקש. המפה הזאת מסומן הבית של משפחת פרקש בנקודה אדומה ובנקודה הכחולה מסומן המיקום של האדם שעשה את המפה. הנקודה הכחולה נמצאת על הבית של משפחת נתניהו בקיסריה, ואני העליתי ציוץ של תהיות איך קורה שפעילת הימין אורלי לב מזמינה אנשים לבתי משפחת פרקש כשהמפה איתה היא משתמשת מי שהוציא אותה היה כנראה בבית משפחת נתניהו, זו התהייה שלי.

זה האקדח המעשן שאומר שחיפוש והורדת המפה ששולחת את המופרעים לבית של משפחת פרקש נעשה מתוך בלפור. היו אח"כ פיתוחים על הציוץ שלך כי היו עוד שני עיגולים צהובים שגרים שם מוחים נגד נתניהו.
אמרו לי עיתונאים אתמול שמהבוקר הם מנסיים לקבל תגובת רה"מ, ובערב יאיר נתניהו פרסם תגובה, לא יודע מטעם מי ומה, מטעם עצמו, שבעצם עונה לציוץ הזה שלי. אני לא טענתי באופן ישיר שיאיר נתניהו עומד מאחורי זה וזה נראה קצת כמו על ראש הגנב בוער הכובע.

עוד מעט נעלה מומחה לסייבר, אבל נגיד שזה נכון ועל פי מה שאתם רומזים זה יאיר נתניהו ששלח את אורלי לב. מותר להפגין מול משפחת פרקש? הוא לא שלח אותם לדבר את הדברים על השכול. הוא גינה את זה והוא אף פעם לא דיבר על השכול. הוא שלח אותם כדי לפגוע במשפחה שכולה? גם משפחת נתניהו היא משפחה שכולה.
התשובה היא חד משמעית כן, מותר להפגין מול כל אדם, אבל כאשר רה"מ ומי מטעמו, אם אכן זה מה שקרה, שולח אנשים להפגין נגד מתנגדים שלו, זו בעיה. בדמוקרטיה רה"מ לא אמור לשלוח אנשים להפגין נגד המתנגדים שלו.

באיזה ספר של דמוקרטיה זה כתוב? לגיטימי לצורך העניין שיאיר נתניהו יגיד להם 'פה מפגינים', לא?
אני רוצה לשאול אותך ינון, האם נראה לך לגיטימי שאם אכן זה המצב שנניח שולחים את אורלי לב להפגין מול ליאת בן ארי, כלומר בלפור, כאשר היא התובעת הראשית במשפטו של נתניהו, לי זה מריח כמו שיבוש הליכי משפט.

לי אין ספק שאף אחד לא הגיע להפגין ולמרר את החיים של משפחת לב ארי במשך חודשים ארוכים מיוזמתו האישית. זה שיבוש?
אם אכן קרה אותו דבר, מישהו בבלפור שלח את אורלי לב ברור שזה שיבוש הליכי משפט.

מדובר על הפגנה.
הפגנה, וזה מרדף שקורה ברשתות לגבי הבן שלה שכביכול תקף שוטרים מה שלא קרה מעולם.