עורכת דינו לשעבר של המרגל ג'ונתן פולארד, עו''ד ניצנה דרשן לייטנר, הגיבה להחלטת משרד המשפטים האמריקאי שלא לחדש את ההגבלות על פולארד, בראיון לאריה אלדד ובן כספית ב-103FM. "חלום חייו זה להגיע לישראל", טענה עורכת הדין והוסיפה כי "למרות שעבר על החוק, פולארד הוא הקורבן בפרשה".

שאלת השאלות היא האם ג'ונתן ורעייתו מתכוונים להגיע?
"בטח. זה חלום חייו, והיא בוודאי משתוקקת לשוב לארץ. במידה ויתאפשר להם מבחינה בריאותית אז בוודאי שכן". 

יונתן פולארד (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)
יונתן פולארד (צילום: Reuters/BRENDAN MCDERMID)

יש לכמה מנהיגים בישראל לחשוש מזה? כלומר, הוא יבוא הנה ויפתח את הפה?
"לא. מה יש לו לפתוח את הפה?". 

הרי מדינת ישראל בגדה בו אי אלו פעמים בדרך. 
"אתה צודק, אבל חלק מהאנשים שעשו את זה כבר לא איתנו כבר.  כולל ראשי ממשלות כאלה ואחרים וגם המפעילים שלו. הממשלה הנוכחית ניסתה לעשות ועשתה הרבה. בסופו של דבר אנחנו מגיעים ארצה ברוח טובה. זה לא שהכל נשכח ונעלם, אבל לא תהיה פתיחת תיבת פנדורה כזו או אחרת". 

הוא היה פה פעם?
"הוא לא, אבל הוא קיבל אזרחות ישראלית".

לא כל הישראלים חושבים שפולארד כזה צדיק שהקריב את עצמו. יש כאלה שאומרים שהוא בגד במולדתו והיה שכיר חרב.
"נכון, אבל זה בעיקר יפי נפש כאלה ואחרים. מה יש לכם? נכון, הוא עבר על החוק, אבל הוא שילם את המחיר. הוא עבר על החוק, אבל הוא היה הקורבן בפרשה הזו. ביחס למה שעשתה המדינה כל מה שהוא עשה היה בשוגג ובתמימות. יש כאן סיפור מעבר למעשה שהוא עשה". 

איך זה שדווקא הימין, בדגש על הציונות הדתית, אימצו אותו. בעוד במרכז ובשמאל הייתה פחות התלהבות?
"משום שהם ראו בזה מעשה לאומי, לבוא ולעזור למדינת ישראל. כנראה שהציונות הדתית היא זו שמסתכלת על הכוס המלאה הזו. מה גם שהמסמכים שסיפק פולארד למדינת ישראל ערכם לא יסולא מפז. המעשה שהוא עשה היה חשוב למדינה. הציונות הדתית תמיד נלחמת למען ערכים פרו ישראליים, לטובת ביטחון המדינה, ואנחנו רואים את זה בכל מיני אספקטים". 

מה שלומה של אסתר רעייתו?
"בריאותה אינה טובה, היא סובלת, אבל היא אמיצה. כמו שהיא נלחמה על פולארד כל השנים היא נלחמת להבריא. לאחר שיעשו הסידורים הראויים אנחנו בעזרת השם נראה אותם כאן איתנו".