בכחול לבן מחריפים את הטון: השר במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, העריך הבוקר (שני) בראיון בגלי צה"ל כי "שעון החול של הממשלה עומד על שבוע-שבועיים". לדבריו, "אם נתניהו לא יתעשת ויעביר תקציב - אנחנו בדרך לבחירות".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה

על ועדת הבדיקה לפרשת הצוללות אמר ביטון: "זה קודם כל עבור מערכת הביטחון. כמובן שנבדוק את כל המעגלים וההשפעות, אבל אנחנו לא עושים את זה לגופו של אדם אלא לגופו של נושא אסטרטגי. אם נתניהו יודע שאין לו מה לחשוש, אז אין לו מה לחשוש".

חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) הצטרף לדבריו של ביטון, והוסיף ב"כאן ב'": "כרגע, כפי שהליכוד מתנהל, צריך ללכת לבחירות ושהציבור ישפוט אותם. זה לא משמח, אבל אי אפשר שחצי מהממשלה לא תתפקד".

שר הכלכלה, עמיר פרץ (העבודה), התייחס אף הוא לנושא, ואמר ב"כאן ב"': "אם גנץ לא היה מקים את הוועדה הייתי שומע אמירות קשות שהוא נכנע לשיקולים פוליטיים וחושש מפירוק הממשלה, ולכן אני חושב שהוא החליט נכון, אסור ששאלת רכש הצוללות תישאר לרחף באוויר".

בתוך כך, בליכוד המשיכו לתקוף את בני גנץ על רקע ההחלטה המפתיעה גם הבוקר. השר אופיר אקוניס אמר בראיון ב"כאן ב'", כי "גנץ החליט לדרדר את ישראל לבחירות. כחול לבן אמרו ישראל לפני הכול? פוליטיקה קטנה לפני הכול".

חברת הכנסת אוסנת מארק הצטרפה לדבריו, ואמרה ב"כאן ב'": "עצוב לי שמצליחים לנווט את גנץ, זה רק כדי לרצות את ניסנקורן - שבסופו של דבר יעבור למפלגת העבודה".