שר האנרגיה יובל שטייניץ מזמין את נשיא לבנון מישל עאון לפגישה כדי לדון בגבול הימי בין שתי המדינות. ההזמנה באה על רקע ויכוח שהתגלע בין השניים לגבי העמדות הלבנוניות על רקע המשא ומתן בין המדינות על היכן יעבור הגבול הימי והתפתח לחילופי דברים בטוויטר. הנשיא עאון נפגש השבוע עם מפקד כוח יוניפי"ל ואמר לו כי "התווית הגבול הימי תתבצע על בסיס הקו שיוצא יבשתית מראש הנקרה וזאת בהסתמך על העקרון הכללי הידוע כ'קו האמצע'. זאת, מבלי לקחת בחשבון השפעה כלשהי של שלושת איי החוף הפלסטינים הכבושים".

שטייניץ הגיב לדברים וכתב בטוויטר כי "לבנון שינתה שבע פעמים את עמדתה בנושא גבולה הימי עם ישראל. עמדתה הנוכחית סותרת לא רק את עמדותיה הקודמות, אלא אף את עמדת לבנון בנושא הגבול הימי עם סוריה, שלוקחת בחשבון איים לבנונים הסמוכים לגבול. מי שרוצה שגשוג באזורנו ומבקש לפתח את משאבי הטבע בביטחה, חייב לדבוק בעיקרון היציבות וליישב את המחלוקת על פי הקווים שהופקדו על ידי ישראל ולבנון באו״ם. כל סטייה מכך תוביל למבוי סתום ומהווה בגידה בשאיפות עמי האזור.

מטעמו של הנשיא הלבנוני נמסר בתגובה כי "טענותיו של שר האנרגיה הישראלי לא מבוססות. העמדה הלבנונית על הגבול היומי קבועה בהתאם להנחיות של הנשיא עאון לצוות המשא ומתן". 

מישל עאון (צילום: רויטרס)
מישל עאון (צילום: רויטרס)

על כך ענה לו שטייניץ: "קראתי בעיון רב את תגובתך לדבריי בטוויטר, והתרשמתי שאינך מודע לכל העובדות שאותן אפרט להלן: מאז חודש ינואר 2007 עם חתימת הסכם הגבולות הימיים בין מדינתך לבין קפריסין, ועד לימים אלו הציגה לבנון שבעה קווי גבול ימיים שונים. חלקם הופקדו באו"ם, חלקם הוצגו בפני יוניפי"ל וצה"ל ולאחרונה קווים נוספים במסגרת השיחות בנקורה. בשונה מממשלת לבנון, הנחיתי את המשלחת הישראלית לנהוג באחריות ולדבוק בקו שהופקד על ידי ישראל באו"ם לפני כעשר שנים ולהגיע לשיחות בגישה פרגמטית על מנת לנסות לצמצם ולפתור את המחלוקת לרווחתם של אזרחי לבנון וישראל".