אמש פורסם על ידי כתב חדשות 13 עמרי מניב, כי לפני כשנתיים וחצי הקים מפכ''ל המשטרה רוני אלשיך צוות, שערך בדיקה מתודית וקבע כי נתניהו וסביבתו מתנהלים כארגון פשע. היום (שלישי) שוחחו אראל סג''ל ורועי דיין ב-103FM עם פיני פישלר, קצין חקירות ביחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל לשעבר, ועם עורך  דין מיכאל דבורין, היועץ המשפטי של תנועת הליכוד שאמר: "איזה סיכוי יש לנתניהו שראש החוקרים בתיקיו חושב עליו את הדברים האלה?"

סג"ל: פיני, אתה שומע את הדברים, איך עושים דיון מתודי שבסופו קובעים שמישהו בארגון פשע?
פישלר: אני לא מכיר דיונים מתודיים, אולי המפכ"ל אלשיך הוא עצמו מתודי. אני מזכיר את היסודות, את המסיבת עיתונאים בתחילת הדיון ההזוי הזה, שנשמטו מיד היסודות כאשר ייחסו לכאורה לבנימין נתניהו רה"מ מעקב אחר חוקרי נתניהו דבר שמעולם לא היה וודאי שלא הוכח. כל מה שהיה, היה ניסיון לצילום של יואב יצחק ליד הבית של מני יצחקי, בחשדות לכאורה שאם היו או לא היו חריגות בניה. מזה אדון רוני אלשיך רץ לאילנה דיין וסיפר סיפור על חושי הריח שלו לכוסברה, שקרנים וגויאבות. שם סיפר את הסיפור ההזוי הזה, שאני מייחס אותו, בדיוק כמו בסיפור ההזוי בממד החמישי למוצר שלא קיים. אני מזכיר את פרשת מחוז ירושלים, של הטמנת אמל"ח וכלי נשק, כדי לפאר ולרומם את משטרת ישראל, את אום אל חיראן, את העסקת ליאור חורב, את מסמך מני יצחקי במשמרת שלו, של סגן ראש שב"כ לשעבר. המסמך הכי חסוי ומצמרר ואת הדברים הנוקבים של תת ניצב גיא ניר, שהיה ראש חטיבת המודיעין, מה שהוא אמר בכנסת ישראל".

נתניהו תוקף את המשטרה והפרקליטות. צילום: ערוץ כנסת

סג"ל: יש את גל הירש שהיה תא"ל בצבא, נחקר בחשד לשוחד ולהטיית מכרז. החשדות נעלמו מזמן וגל הירש פתאום קיבל חשדות בענייני מיסוי כי זה הדבר הכי קל. 
פישלר: "אתה מדבר על תקינות המנהל? אני מחפש את מי שהמציא אותו. אני מכיר את חזקת תקינות האזרח ולפי זה צריך לעבוד".

סגל: איך בכלל דבר כזה יכול להתרחש, יושבים אנשים ודנים בדבר הזה. אני חשפתי אם מותר לי, את הסיפור של ריטמן שישב בחקירת מח"ש והאשים את רה"מ שתפירת תיק ומכתב של עו"ד לדבר הזה. אולי הוא גם ישב בישיבה הזאת?
פישלר: "ישיבה כזאת צריכה להיות עם פרוטוקול מסודר, כל אחד מה אמר, כי שם סימנו מטרה. קונספציה שראש ממשלה וסביבתו לקחו את כולם בצוותא ועשו מהם ארגון פשיעה לכאורה. אני מפנה את רוני אלשיך הלוא הוא סופר דגול, להוצאת כתובים ב-498 שקלים, שיקנה את הספר של כבוד השופט פלאח שכתב על הפשע המאורגן במשפט. שילמד את הספר והחוק היטב, וכל הסיפור הזה רק מלמד אותי דבר אחד, התקלה הכי גדולה של בנימין נתניהו שאני כועס עליו מאוד, שהוא מינה את רוני אלשיך, כי הוא לימד אותנו מה זה עקרון פיטרי".

רועי: מה זה אומר על המפכ"ל?
פישלר: "זה פרק שלם בערכים במבחן"

סג"ל: שלום עו"ד מיכאל דבורין.
דבורין: "הוא אמר הכול מה יש להוסיף?"

סג"ל: אתה עו"ד בתנועת הליכוד. 
דבורין: "אמר קודם פישלר ואני חושב שבצדק, לתת לניצב גל ניר שגם התייצב בוועדת הפנים של הכנסת, גם פעל והתלונן וגם הביא הקלטות ומה שאתם רוצים, ותבינו מי ארגון הפשע, מי צריך לבדוק אותו ומה קרה בו. תדמיינו את הסיטואציה. ממתי מפכ"ל בכלל, או מי שזה לא היה שם, מחליט על תרגילים מתודיים? מפכ"ל זה מי שמביאים אליו דברים, אחרים יוזמים, היחידות".

רוני אלשיך  (צילום: אבשלום ששוני)
רוני אלשיך (צילום: אבשלום ששוני)

רועי: אולי מישהו יזם את זה והוא לא אלשיך.
דבורין: "זה נשמע שזה היה ברמות הגבוהות. ארגון פשע של מה? סיקורים אוהדים? אתה לא מבין על מה מדובר בכלל".

רועי: מה עם הצוללות?
דבורין: "הרי במשטרת ישראל גם בקלות לא מכריזים על ארגון פשע. הולכים לבדוק, איזה פעולות אלימות עשו וכו'. על מה אנחנו מדברים פה? זה טירוף".

סג"ל: היה לנו קודם שיחה עם אבישי, כל המסד לתחושה של רדיפה.
פישלר: "הכול אצלו מתודי"

דבורין: "צריך להבין אותו. רוני ריטמן חושב שנתניהו שולח חוקרים פרטיים בתיק המעונות. איזה סיכוי יש לנתניהו שראש החוקרים בתיקיו חושב עליו את הדברים האלה?"