בית המשפט החליט היום (שלישי) לדחות את פתיחת שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחודש פברואר. הדחייה נובעת מתוך בקשת פרקליטי נתניהו,הזוג אלוביץ' ונוני מוזס לתיקון כתב האישום בעניינם. בית המשפט קיבל גם את בקשת סנגוריו של נתניהו לדחות את מתן תשובתם על כתב האישום מיום ראשון הקרוב ל-13 בינואר.

לפי טענת פרקליטי ראש הממשלה, בכתב האישום ישנן ראיות בכתב, על אף שקיים חוק שאוסר זאת. בנוסף כתבו פרקליטי נתניהו כי כתב האישום מתייחס שלא על פי חוק למשפחתו של נתניהו, רעייתו וילדיו כישות אחת הקשורה אליו, ומייחס לרה''מ טענות המופנות נגדם, כאילו מדובר בו שביצע אותן. בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את הטענות הללו, וקבע כי התשובות לכתב האישום המתוקן יוגשו עד לארבע בינואר 2021. 

נתניהו תוקף את המשטרה והפרקליטות. צילום: ערוץ כנסת

השופטים קבעו כי בדיון שיתקיים בתחילת דצמבר, יישמעו כל הטענות המקדמיות, בהן גם הטענות לגבי פגמים בכתב האישום. פרקליטי נתניהו נדרשים כעת להגיש את טענותיהם המקדימות עד ליום ראשון. למדינה יתאפשר להגיב על הטענות שיועלו, עד לתאריך השלוש בדצמבר.

בתגובה לכך הגיבה פרקליטות המיסוי והכלכלה בבית המשפט כי כתב האישום מנוסח בהתאם לדרישות החוק ובהתאם לשיקול הדעת שהפסיקה מעניקה לתביעה בהקשר זה; כמו כן, הוא מאפשר לנאשמים להבין את האישומים נגדם, ולהכין את הגנתם.

על טענת נתניהו כי בדבר "יצירת אישיות משפטית חדשה" או בדבר "הלחמה" בינו לבין רעייתו בתיקים 1000 (טובות ההנאה) ו-4000 (פרשת בזק-וואלה) נאמר בתגובה כי אכן, חלק מטובות ההנאה נלקחו על ידי בני משפחתו של מר נתניהו. הדין קובע במפורש כי גם טובות הנאה שנדרשו או שנלקחו על ידי בני משפחת הנאשם או לטובתם עשויות לבסס את אשמתו של הנאשם בביצוע עבירות שחיתות. בפרקליטות הבהירו כי כתם האישום אינו מייחס לנתניהו מעשים שאין לו עצמו אחריות פלילית עליהם. תיאור מעורבות בני משפחתו באירועים שבכתב האישום היא "חיונית לצורך פריסת התשתית העובדתית הרלוונטית לאישום".

עוד הוסיפו בפרקליטות כי בקשת הסנגורים "'לתיקון פגם או פסול בכתב האישום' היא חלק משלב הטענות המקדמיות שההגנה הקדימה להגיש, ובהתאם להחלטת בית המשפט ניתנת תגובת התביעה כעת. לאור האמור לעיל, ולאור כל שאר המפורט בתגובה, עמדת התביעה היא כי דין הטענות להידחות".