ברקע ההתכתשויות הבלתי נפסקות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ובצל המשבר הקואליציוני נראה כי אם לא יימצא מוצא של הרגע האחרון, מדינת ישראל תלך לבחירות נוספות, בפעם הרביעית בתוך פחות משנתיים. סקר שפורסם הערב (שלישי) ונערך על ידי חדשות 13 ופרופסור קמיל פוקס, מצא כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים, בעוד ימינה בראשות בנט הייתה מקבלת 23 מנדטים, ירידה של מנדט אחד לעומת סקר המנדטים שנערך עבור "מעריב־סופהשבוע" ופורסם ביום שישי.

יש עתיד־תל"ם בראשות יאיר לפיד מתחזקת בשני מנדטים לעומת הסקר הקודם, ועולה ל־20 מנדטים. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה מקבלת 12 מנדטים, עלייה של מנדט אחד מן הסקר הקודם.

כחול לבן נותרת עם 10 מנדטים, ישראל ביתנו עם 8, ש"ס ויהדות התורה עם 7 מנדטים כל אחת ומרצ עם 6 מנדטים. לא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי.

בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: אלעד מלכא)
בני גנץ בפתח ישיבת הסיעה (צילום: אלעד מלכא)

מתמונת הגושים עולה, כי לגוש הימין-חרדים 64 מנדטים, מרכז-שמאל עם 48 וישראל ביתנו עם 8 מנדטים.

לשאלה מי המתאים ביותר לראשות הממשלה השיבו 32% ממשתתפי הסקר, כי זהו בנימין נתניהו. 21% טענו כי נפתלי בנט הוא המתאים לתפקיד, 15% סבורים שזהו יאיר לפיד ו-12% בחרו בבני גנץ.

לשאלה באיזו מידה אתה מרוצה מתפקודו של נתניהו במשבר הקורונה השיבו 56% מהציבור - לא מרוצים, 24% טענו כי הם די מרוצים, ו-14% אמרו שהם מרוצים.

אם אכן תלך ישראל לבחירות נוספות 44% יאשימו בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, 16% יאשימו את שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ ו-31% חושבים ששניהם אשמים באותה המידה.