על רקע כוונת סיעת יש עתיד-תל"מ להביא להצבעה את חוק פיזור הכנסת ביום רביעי, מבהירים היום (רביעי) גורמים בימינה כי לא רק שבסיעה יתמכו בהצעה, אלא גם שוקלים להעלות הצעה לחוק פיזור הכנסת בעצמם. 

בימינה מבינים, בין היתר, כי המשבר הקואליציוני לא נפתר, כאשר רק אתמול אמר פעם נוספת יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כי הוא לא מתכוון לוותר על דרישתו להעביר את תקציב 2021 עד סוף דצמבר, בניגוד לעמדת הליכוד.

בתוך כך, בליכוד הגיבו לדברי בנט לפיהם ״אין גוש ימין״, ומסרו: "ברית האחים חוזרת על סטרואידים. אחרי שנפתלי בנט לא המליץ על נתניהו בפני הנשיא, תמך ביאיר לפיד לראשות הממשלה, הודיע אתמול שיתמוך בהצעת לפיד להפלת נתניהו בשבוע הבא - היום בנט מודיע רשמית ש"אין גוש ימין". במקום להקים מפלגת לוויין, עדיף שבנט יתפקד רשמית ל"יש עתיד".

כזכור, בראיון שהעניקה חברת הכנסת, איילת שקד, לבן כספית במסגרת פסגת העסקים של מעריב בתחילת השבוע, אמרה שקד כי "לממשלה החולה הזו אין תרופה, רק בחירות".

לפיד בישיבת הסיעה: "לא נתפשר על תאריך"

לפיד עצמו נשאל אתמול בראיון ב-103FM מה להערכתו יעלה בגורל ההצעה, והשיב: "קשה לדעת. הקואליציה הזו מובילה את עצמה אל סופה תוך האשמות הדדיות שאני מסכים עם כולן. כל אחד שם אומר אתה לא מטפל בקורונה נכון, אתה עושה מדיניות מבולבלת נכון, כולם צודקים. אתמול אמרתי בכנסת על הדוכן 'חבר'ה אל תגנבו לי את העבודה, אני ראש האופוזיציה, תנו לי להגיד עליכם את כל הדברים האיומים שאתם אומרים אחד על השני'. קשה לדעת איך זה יתגבש אך אנו שמים הצעה לפיזור הכנסת כי הממשלה הזו הגיעה לסוף דרכה, מפני שהיא לא מטפלת בשום דבר שנושא לאזרחים". 

בתוך כך, מסקר שפורסם אתמול בחדשות 13 עלה כי אם הבחירות לכנסת ה-24 היו נערכות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 27 מנדטים, בעוד ימינה בראשות בנט הייתה מקבלת 23 מנדטים, ירידה של מנדט אחד לעומת סקר המנדטים שנערך עבור "מעריב־סופהשבוע" ופורסם ביום שישי.