גיא פלג תקף היום (רביעי) בפתח תוכניתו ב-103FM את שר הביטחון, בני גנץ, שהתראיין אמש בערוצים 12 ו-13 אך סירב להתראיין לכאן 11, ותהה האם הדבר קשור לעובדה שהשבוע שודרה שם סדרת כתבות על פירוק כחול לבן, שהציגה את גנץ באור לא מחמיא. כמו כן, תקף פלג גם את תגובת הליכוד לראיונות של גנץ.

"צהריים טובים, מה שלומכם? יש כל כך הרבה על מה לדבר, אני אתן לכם כמה נושאים. אולי הפעם תרימו את הכפפה. קודם כל נדמה לי שאתמול בתוכנית כלל לא דיברנו על ההתבטאות, נאמר בלשון המעטה השנויה במחלוקת של רה"מ. 'נשים אינן חיות שאפשר להכות אותן', גם בעלי חיים לא מכים. אולי יהיה לכם מה לומר על ההתבטאות של רה"מ", פתח פלג את דבריו.

נתניהו על אלימות כלפי נשים. צילום: ערוץ כנסת

"אם אנחנו בענייניו של רה"מ, אולי יהיה נכון להתייחס לתגובת הליכוד אחרי רצף הראיונות של בני גנץ. הם אמרו בתגובתם – בני גנץ קופץ מאולפן לאולפן ביום שבו שני חיילי צה"ל נפלו. האם התגובה הזאת רלוונטית?", המשיך.

"אם אנחנו כבר מדברים על בני גנץ אולי ראוי לשאול מדוע בחר בני גנץ להתראיין בערוצים 12 ו-13 ודילג דווקא על ערוץ 11, תאגיד השידור הציבורי. האם יש בין זה לבין העובדה שעושים עליו סדרת כתבות של אורן אהרוני על הפירוק של כחול לבן? האם גנץ החרים את תאגיד השידור הציבורי? האם בימים שאנחנו עוסקים בהיבטים פלילים ואחרים בניסיון של פוליטיקאי להשתלט על אמצעי התקשורת שבחלקו צלח, האם אנחנו עומדים מול מועמד, להבדיל כמובן לא מייחסים לו בדל של ראיה פלילית או חשד לפלילים, אבל מועמד שגם הוא רוצה לנהל את התקשורת? ליצור, באמצעות כוח שהוא מפעיל, תקשורת כנועה ורופסת?", הוסיף.

"אם אנחנו כבר בעניינו של בני גנץ, אולי כדאי לשאול, להפריח לחלל האויר שאלה – מדוע הוא חושב שהוא המועמד הבכיר, המוביל, לרשת את נתניהו כשהוא מדלג למשל מעל יאיר לפיד שבסקרים עם נתונים כמעט כפולים משלו? האם גנץ חי בלה-לה לנד?", סיים פלג את דבריו.

בהמשך, שוחח פלג עם מאזין שהצביע לגנץ והתאכזב ממנו.

"היי גיא מה שלומך, מיכאל מירושלים. התחלת את הפתיח בזה... אם גנץ חי בלה לה לנד, לא רק גנץ חי אלא בכלל הבוחרים שלו ואני אומר כך. מי שולח בעצם את גנץ?".

מה הכוונה?
"אם אפשר בבקשה אחרי הכול אנחנו מתקשרים וזה ביד שלך להוריד אותנו או להשאיר בקו. אני אומר דבר כזה אנחנו שולחים את האנשים שייצגו אותנו, ואנחנו בוטחים שהם יעשו את עבודתם נאמנה".

אני לא יורד לסוף דעתך.
"אנחנו שולחים".

הציבור?
"הציבור ודאי, הציבור עצמו שולח לייצג אותנו כי אנחנו מאמינים בו, בוטחים בו וסומכים עליו. הוא חי בלה בלה לנד? אנחנו מכניסים אותו לחיות בלה לה לנד כי הוא מבחינתו, 'אם לא תשלחו אותי אני לא שם'. אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים ועדיין המצב לא כפי שאנחנו חושבים. אנחנו מכניסים לשם לוזרים שרוצים לתפוס מקום, התפקיד הזה אולי בעבר הוא עשה תפקידים מאוד מכובדים אבל נכון לזה אנחנו רואים שני טייסים. אתה עושה מזה מסחרה, תגיד אתה בסדר?".

שניה, אני אגיד לך. אדם שהלך לקריירה צבאית והגיע לפסגת הקריירה הצבאתי והיה רמטכ"ל זה אדם שאתה יכול לכנות אותו לוזר? אדם שהקים מפלגה, שלא עשה תפקיד ציבורי למעט התפקיד הציבורי שלו, ובתוך זמן קצר ריכז סביבו כזה כוח פוליטי עצום, זה אדם שאפשר לכנותו לוזר?
"אתה רוצה לשמוע את דעתי?"

בטח.
"אדם שאומר 'אני גאה ששלחתי את החיילים' זה לוזר, להגיד דבר כזה שהוא מסכן את החיים שלהם? אני מצטער זו דעתי האישית. איך אתה יכול להשתמש במילה הזאת בכלל? מה זה אני גאה? אתה מסכן את החיים של מישהו אחר, לא שלך. זה אדם גיבור? אני מצטער אולי באמות מידה שלך, לא שלי".

אני לא מבין מה אתה רוצה. אפשר להגיד על בני גנץ לוזר? גם אם הוא יפרוש היום מהחיים הפוליטיים, הוא עשה קריירה צבאית מדהימה, הגיע לראש המערכת, עשה קריירה פוליטית והוא יכול להתייצב מול מצלמה, ואני מאמין לו לגמרי כשהוא אומר 'ידעתי שיהיה לצעד שלי מחיר פוליטי וידעתי שאני יכול לחסל לעצמי את הקריירה הפוליטית, אבל חשבתי שזו ההחלטה הנכונה'. אני מאמין לו עד הסוף בעניין הזה. אני לא מאמין לאורלי לוי, להאוזר, להנדל, לעמיר פרץ. אני חושב שהאוזר והנדל יכלו לצפות מצב כזה שגנץ ירצה לקבל מבחוץ את תמיכת המשותפת וחרף זאת הם הלכו איתו, אני לא מאמין לתום הלב שלהם ובטח לא לעמיר פרץ מגולח השפם. אני לא מאמין להם בשום אופן. השאלה – האם בקונסטלציה תלך עם נתניהו הוא אמר לא וגילח את שפמו. וודאי שאני לא מאמין לאורלי לוי, זו בדיחה. אבל לבני גנץ אני מאמין עד הסוף הוא לא רצה ללכת עם נתניהו אני חושב שהוא טעה ותמים.
"מה שאתה אומר אתה מאמין?"

עד הסוף, אני מאמין. לא הצבעתי לבני גנץ ואני שמח שלא הצבעתי לו, אני חושב שהוא מאוד מאוד תמים, עד כדי כך שההתאמה שלו לתפקיד פוליטי בכיר... אני חושב שהוא הוכיח שהוא לא קשור לתחום הזה ולמערכת הזאת, אבל זה שהוא לקח בחשבון שהוא עלול להתרסק וחרף זאת קיבל את ההחלטה הנכונה לדעתו בעבור עם ישראל, אין לי ספק לרגע.
"אמרת? תן לי רגע. תקשיב גיא, אני לא מאמין לך שאתה מאמין לבני גנץ. נתחיל ככה, אגיד גם מדוע. מהסיבה שאם היית מאמין לו היית בוחר בו".

לא נכון, לא נכון. אגיד לך למה לא בחרתי בו.
"תן לי שניה, אני מבין אותך".

אתה לא יכול לנתח מה אני חושב כשאני יכול להגיד מה אני חושב, אני יודע מה אני חושב. כשהוא פתח את קמפיין הבחירות שלו בסרטון הראשון עם התמונות של רצועת עזה ההרוסה ועם ההתפארות במספר ההרוגים בעזה, אמרתי שהוא לא יכול להיות המנהיג שלי, המנהיג שלי לא יכול להתפאר בחורבן.
"אם אחרי הכול בני גנץ נתן לאנשים הבטחה שהוא לא ילך עם ביבי, איך אפשר לסמוך על אחד כזה? איך אתה אומר שאתה סומך עליו אם הוא פישל כל הזמן".

במה הוא פישל?
"יש משהו בכרוניקה שלא מסתדר. הוא פישל בזה שאמר לבוחרים שלו שהוא לא הולך עם ביבי, איך אתה תוקע סכין בגב למי שבחר בך".

אני לא חושב שזה סכין בגב.
"אני מאמין שזה ככה, אני בחרתי בו ומרגיש שהוא הכניס סכין בגב. כשאתה אומר אם הוא חי בלה לה לנד. לא, אנחנו שבחרנו בו חיים בלה לה לנד כי אני מרגיש את השטות שעשיתי שבחרתי בדבר הזה. לא רציתי את ביבי, רציתי את גנץ, ומה היה? הוא דחף את הסכין. אבל אתה לא מרגיש כי לא בחרת בו, זו המציאות שאנחנו חיים בה. אחרי הכול אני חוזר לביבי, האדם הזה איתן, עושה את העבודה ולאחרונה הוא לא גילה לאף אחד שהוא נוסע לסעודיה ואגיד לך למה כי זו דעתי האישית".

אני אסכם אם זה נשמע לך הגיוני: 'אני הצבעתי לבני גנץ כי סמכתי על הבטחת הבחירות שלו רק לא ביבי, אבל בני גנץ תקע לי סכין בגב כי הוא הלך עם ביבי ולכן אני מצביע עכשיו ביבי'. זה מה שאמרת אם לא שמת לב. הגיוני? בעיניי לא, אולי המאזינים חושבים אחרת.