האם מדינת ישראל תשלם על הוצאות בית נוסף של משפחת נתניהו? הבוקר (חמישי), התראיין הפרשן המשפטי של חדשות 13 לתכניתם של ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפר עוד פרטים על חשיפתו כי אשת ראש הממשלה שרה נתניהו, ביקשה שהמדינה תשלם על הוצאות הבית ברחוב הפורצים, לאחר שעברה לעבוד במקום במהלך תקופת הקורונה. "מה אכפת לה לבקש? היא מנסה למתוח את החבל עוד ועוד, גם הפעם היא מבקשת, והפעם אומרים לה לא", טען הפרשן.

משעל: "חשפת אתמול ניסיון נוסף של משפחת נתניהו לגלגל הוצאות פרטיות, הפעם מהבית שלהם ברחוב הפורצים בירושלים, זה לא רחוק מבלפור, מה קרה שם?".

גליקמן: "לאחרונה, אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, עברה לעבוד בבית ברחוב הפורצים."

הסרטון שפרסמה שרה נתניהו. צילום: רשתות חברתיות

משעל: "למה? בלפור לא טוב?".

גליקמן: "מסתבר שלא. היא טוענת שבגלל הקורונה, בעלה עושה הרבה פגישות בבלפור, אז היא לא יכולה לעבוד בשקט בבית, ולכן היא עוברת לבית הפרטי".

פלג: "עד כאן זכותה, יש לה בית פרטי, זכותה לעבוד שם".

משעל: "כפסיכולוגית, כלומר, היא עובדת כפסיכולוגית וקשה לה לעבוד בבלפור".

גליקמן: "כפסיכולוגית בזומים וכדומה, בדיוק. ואז קורים שני דברים, ברגע שהיא עוברת לבית הזה ברחוב הפורצים, מיד אוטומטית, אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה טוען שצריך להקים בוטקה למאבטחים עם שירותים צמודים. לפי הבירור שלי, זה באמת עשרות אלפי שקלים על חשבוננו כמובן, 70-60 אלף שקלים. בנוסף היא מנסה לברר, האם זה שהיא עוברת לבית פרטי, זה אומר שאולי המדינה גם צריכה לשלם".

שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרה נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

משעל: "על הוצאות הבית, אני מבין".

גליקמן: "על הוצאות. אני מדבר, על טלפון, מים, חשמל".

משעל: "למה לא? אם נתנו בקיסריה וכל מה שהיא מבקשת, נותנים, אז למה לא להמשיך הלאה? בעצם, אני מוצא חוט מקשר בהיגיון שלה".

פלג: "לא, ניסים, לא כל מה שהיא מבקשת, נותנים. להיפך, על רקע זה שמעת לעת"

משעל: "בקיסריה? בקיסריה נתנו כמעט הכול".  

פלג: "אבל על רקע זה שבחלק מהמקרים אמרו לא, היו עימותים קשים מאוד עם שורה ארוכה של עובדים שם, הרי היא כל הזמן מבקשת".

גליקמן: "מה אכפת לה לנסות לבקש? כמו שגיא אומר, היא מנסה למתוח את החבל עוד ועוד, גם הפעם היא מבקשת, והפעם אומרים לה לא".

משעל: "זה זמני".

גליקמן: "השאלה באמת, מה עכשיו היא תעשה, אם היא באמת לא תמשיך להפעיל לחץ, כי זה חלק מהשיטה שאנחנו מכירים כבר, או שבאמת ברגע שאמרו לה לא, אז לא. הם טוענים, דרך אגב בתגובה, שהכול יהיה על ידי משפחת נתניהו, ושום דבר לא יהיה על ידי הציבור".

פלג: "אביעד, אתה עסקת לא פעם בנושא גלגול ההוצאות הפרטיות של משפחת נתניהו על הקופה הציבורית, ואנחנו זוכרים, בין היתר, את הדרישה של נתניהו, ממש עם פריצת משבר הקורונה, לקבל רטרואקטיבית החזרי מס בסכום שהגיע לכדי מיליון שקל, וכתוצאה מהביקורת הציבורית, הוא משך את הבקשה הזאת שלו. איפה זה עומד עכשיו?".

משעל: "הוא אמר שזה לא העת הנכון".

פלג: "כן, משך לפי שעה".

גליקמן: "עדיין מנסים שזה יקרה. זאת אומרת, בחדרי חדרים, הוא כן מנסה לקבל רטרואקטיבית את כל הסכום. אני משער שבשבועות, חודשים הקרובים, נשמע שזה שוב יעלה בוועדת הכספים, כדי לקבל את ההחזרים שלטענתו מגיעים לו".

משעל: "קראתי אתמול שגם אישרו להם שתי עובדות במעמד מיוחד, בתשלום מיוחד, שיעזרו בבית".

גליקמן: "נכון, זה פרסום של טל שלו מ'וואלה'. מי כמו גיא יודע על העובדות בבלפור שהתלוננו בחברת 'מוריה' על אשת ראש הממשלה, ובגלל זה גם יצאו כל מיני דברים, ומחליטים להעסיק בחוזה מיוחד במשרת אמון עובדות, אבל כנראה שזה לא מספיק, וצריך חוזה מיוחד מיוחד שיעלה למדינה יותר כסף".

פלג: "אביעד, תעשה לי רגע סדר, כי אני כבר הלכתי רגע לאיבוד. יש את מעון ראש הממשלה בבלפור, נכון? ויש את הבית הפרטי בקיסריה, ויש נדמה לי גם בית ברחוב עזה ובית ברחוב הפורצים, המדינה מתפעלת את כל ארבעת הבתים או שכחתי משהו?".

גליקמן: "לא, למיטב ידיעתי, אלה הבתים שיש. וכן, אתה יודע, בנושאי אבטחה לפחות זה גם פה וגם פה. ברחוב עזה, למיטב ידיעתי, הם בקושי מגיעים לבית שם".

בית משפחת נתניהו בקיסריה (צילום: אלכס רוזקובסקי, ארכיון)
בית משפחת נתניהו בקיסריה (צילום: אלכס רוזקובסקי, ארכיון)

פלג: "מטפחים את הרכוש, צריכים להשקות, צריכים לצבוע את השער, המדינה משלמת? צריכים".

משעל: "תשמע, צריך ללמוד מהאישה הזאת. צעד אחרי צעד היא משיגה את מה שהיא רוצה, ואני אומר את זה דווקא מזווית חיובית. הנחישות, הרצון העז לקחת מהמדינה. בסוף היא מצליחה בכל".  
 
פלג: "תראה, השאלה אם מישהו ישים לה גבולות".

משעל: "אין כזה דבר. עוד לא נולד מי שישים לה גבולות".

פלג: "שנייה, יכול להיות שצריכים להקשיח את היד. בית משפט הרשיע אותה בביצוע עבירה פלילית, וזה מראה שלפחות חלק משומרי הסף מתפקדים באיזשהו אופן, ולא אומרים לה על כל דבר, 'כן גברתי'".

גליקמן: "למרות שאתה מדבר על מתפקדים - אנחנו שוב עדים בשבועות האחרונים לעוד טענות קשות של עובדות בקיסריה שטוענות שהן נאלצות לעבוד בשבת, ואתה יודע, אני משער שאם זה היה במקום אחר, אז גם היה פה עניין שאולי יכול להיות פלילי, ופה, כרגע, כלום".